A lap körkérdésére adott válaszok alapján egyetlen személyautó- és kishaszonjármű-márkakereskedőnél sem fordult elő, hogy egy vevő a jegybanki alapkamat-emelés várható negatív hatásai - főleg a nagyobb törlesztőrészlet - miatt lemondta volna megrendelését. Az autóimportőrök - jórészt a Budapesti Autószalon megnyitásától kezdve - leginkább októberre összpontosították értékesítési akcióikat, sok helyen azonban még novemberben is tartott a reklámkampány.
A részadatok alapján megállapítható, hogy az év utolsó negyede is kedvezett a forgalmazóknak, hiszen - nem kis részben az akciók nyomán - 15-20 százalékos növekedés mutatható ki az előző év azonos időszakához képest. Sőt, volt olyan márkaimportőr - például a Renault -, ahol az idei októberben több mint 47 százalékos eladási többletet regisztráltak a tavalyihoz képest. Az öt márkát - Audi, Seat, Skoda, Porsche és Volkswagen - forgalmazó Porsche Hungária számára 13 éves fennállásának legjobb hónapját hozta az ősz: 2003 novemberében összesen 3791 új autót adott el.
Egyes cégeknél viszont csökkenés mutatkozott. A Suzukinál, amely az Ignis modell igen nagy belföldi kereslete ellenére sem tudta az őszi és téli hónapokban kielégíteni a megrendeléseket, novemberben csaknem 10 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Szintén az áruhiány miatt volt rosszabb a tavalyi év hasonló időszakához képest az október és november a Mazdánál, amely viszont tizenegy hónap alatt több új modellt értékesített, mint tavaly egész évben.
A Napi Gazdaság kérdéseire válaszoló márkaimportőrök képviselőinek többsége kifejtette: az utóbbi években havi bontásban nagyjából egyenletes ütemű ugyan az autóvásárlás, az év vége azonban általában jobb időszaknak számít. Ezt idén elősegíthette az is, hogy a megkérdezett cégek - egy kivételével - az elmúlt időszakban nem emeltek árat - írja a Napi Gazdaság.