A gyakori netezők 37 százaléka vásárol is a hálón

A gyakori, hetente többször internetezők több mint egyharmada, 37,1 százaléka rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül - derül ki az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. közös kutatásból.

A NetMonitor nevű kutatásban megkérdezettek csekély hányadának, mindössze 1,1 százalékának volt inkább negatív, míg 28,3 százalékának inkább pozitív tapasztalata a vásárlás kapcsán.

A válaszadók több mint fele már vásárolt az internet segítségével, ami a rendeléstől annyiban tér el, hogy ez esetben a fizetés is online módon történik. A kutatás szerint ez az arány azért ilyen magas, mert az olyan, néhány száz forintos rendelés-vásárlás, mint például a csengőhang letöltés is ebbe a kategóriába tartozik.

Az online vásárlás lehetőségeit kihasználók közül a legtöbben, 52,3 százalékos arányban könyvet vásároltak az interneten.A kutatás szerint a vevők mintegy 30 százaléka már vásárolt vagy rendelt a neten hardvert, szoftvert, CD-t, kazettát, videokazettát, szórakoztató elektronikai cikkeket és háztartási eszközöket. Szintén jelentős azok száma, akik a színház-, vagy mozijegyet, élelmiszert, italt és újság vagy folyóirat előfizetést vettek.

Az internetezők szerint az online vásárlásnál a legfontosabb szempont sorrendben a biztonság, az árkedvezmények, a gyorsaság és a kényelem.