Ötödével bővült a hazai szórakoztató elektronikai piac

Vágólapra másolva!
A szórakoztató elektronikai készülékek kereskedelmi forgalma tavaly az előzetes adatok szerint 120 milliárd forint volt, ami 20 százalékos növekedést jelent. A bővülés oka a kereskedelem fejlődése mellett a vásárlóerő relatív emelkedése és az átlagárak csökkenése - derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből.
Vágólapra másolva!

A decemberben, 1000 fős reprezentatív minta megkérdezésével végzett kutatás eredményei azt mutatták, hogy a legdinamikusabban a DVD-lejátszók piaca nőtt: az ilyen készülékkel rendelkező háztartások száma egy év alatt megduplázódott. Tavaly év végén a háztartások 9 százalékában már volt DVD-lejátszó.

A legelterjedtebb szórakoztató elektronikai készülék a színes televízió, amely a háztartások 94 százalékában található. Ugyanakkor mára szinte teljesen eltűntek a fekete-fehér készülékek: míg 1997-ben a háztartások 22 százaléka, addig tavaly már csak 5 százaléka rendelkezett ilyen tévével. A második legelterjedtebb készülék a háztartások 52 százalékában megtalálható video-felvevő, illetve -lejátszó.

A hifi-toronnyal rendelkezők aránya több mint másfélszeresére nőtt hat év alatt, a tavalyelőttihez képest pedig 3 százalékkal 36 százalékra emelkedett 2003-ban. Ezzel a trenddel párhuzamosan csökkent a rádiós magnók, illetve a csak rádióműsor hallgatására szolgáló készülékek aránya.

A GfK szerint egyelőre luxusnak számít a videokamera: a háztartások 6 százaléka rendelkezik vele, általában a legmagasabb jövedelmű társadalmi csoportokban.