Az idei hotelfoglalások negyedét már az interneten bonyolítják le

Vágólapra másolva!
Az internetes foglalásra alkalmas magyarországi szállodáknál várhatóan a szobafoglalások negyedét, a panzióknál pedig a 28 százalékát már a világhálón keresztül kezdeményezik az idén. Az első negyedévben a szállodai foglalások tizede bonyolódott az interneten - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. a T-Mobile Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös felméréséből.
Vágólapra másolva!

A 2004 első negyedévében, több mint 300 szálloda és panzió képviselőinek megkérdezése alapján készült felmérés szerint tavaly az online szobafoglalásra lehetőséget biztosító szállodáknál az összes szobafoglalás 12 százaléka, a panzióknál pedig 19 százaléka az interneten keresztül bonyolódott le.

Az első negyedévben a magyarországi szállodák 52 százaléka, a panziók 25 százaléka biztosított lehetőséget interneten keresztül szobafoglalásra.

Tavaly az összes szállodai szobafoglalás 7 százalékát, a panziók esetében 6 százalékát kezdeményezték a világhálón, de még így sem érte el az összes szobafoglalás kifizetésén belül az 1 százalékot az interneten keresztül fizetett szobák aránya. Ebben közrejátszik, hogy a szobák online kifizetésére a szállodák csupán 8 százaléka, a panzióknak pedig kevesebb mint 1 százaléka nyújt lehetőséget - olvasható a felmérésben.

Az idén áprilisban a szállodák 86 százaléka, a panzióknak pedig a 70 százaléka rendelkezett internet kapcsolattal. Saját honlapot a szállodák 70 százaléka, a panziók 50 százaléka épített ki.

A tanulmányt elkészítő szervezetek összegzése szerint minél magasabb egy szálloda vagy panzió csillagszáma, annál valószínűbb, hogy csatlakozik a világhálóra. A 4 és 5 csillagos szállodák internetellátottsága közel 100 százalékos, míg az 1 és 2 csillagos szállodáké csupán 60 százalék. A panziók esetén a 3 csillagosok 76 százalékának, míg az 1 és 2 csillagos szolgáltatók 66 százaléknak volt internetelérése.

A 4 és 5 csillagos szállodák nagyobb hangsúlyt helyeznek arra, hogy külföldi weboldalakon jelenjenek meg. Ezzel szemben az 1 és 2 csillagos szállodák jellemzően azt preferálják, hogy a helyi vagy megyei turisztikai portálokról legyenek elérhetők - állapítja meg a GKI, a T-Mobile és a Sun Microsystems felmérése.