M6: időn túl tárgyalnak az ajánlatokról

Vágólapra másolva!
Előreláthatólag mindkét előnyös ajánlatot adó konzorciummal megtárgyalja az M6-os konceszszióba adásának feltételeit a gazdasági tárca. Papírforma szerint a kormány szerdai ülésén kellett volna eldőlnie, hogy ki nyeri el az M6-os autópálya 22 évre szóló építési és üzemeltetési koncesszióját - írja a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

Augusztus 3-án járt le az a kétszer 90 napos határidő, amit a koncessziós törvény biztosít a pályázat kiírójának a beérkezett ajánlatok elbírálására. Hiába fejeződött be a határidő előtt négy nappal az értékelés, a hivatalos közlések szerint a szerdai kormányülésen a 80-90 milliárd forintba kerülő beruházás ügye szóba sem került.

A Népszabadság értesülései szerint szerdán mégis foglalkoztak a Dunaújvárosig vezető, 57 kilométeres gyorsforgalmi út koncesszióba adásával. A legjobb ajánlatot adó befektetőcsoport kiválasztása helyett azonban úgy döntöttek: az M6-os tenderét a nemzetközi gyakorlatban elfogadott tárgyalásos úton folytatják. Ez azt jelenti, hogy a gazdasági tárca képviselői hamarosan felveszik a kapcsolatot mindkét - a szakértők szerint - előnyös ajánlatot adó konzorciummal.

A tárgyalásokon a legkényelmesebb helyzetben látszólag az értékelőbizottság által első helyre sorolt - német és osztrák - befektetők által életre hívott, M6 Duna Autópálya Konzorcium lesz. A hazai építési piac bővítésére törekvő gazdasági tárca elvárásainak megfelelően tagjai között szinte kizárólag új piacra lépőket - a Bilfinger Berger BOT GmbH-t, a Porr Infrastruktur GmbH-t, és a Swietelsky International Baugesellschaft mbH.-t - felvonultató konzorcium ugyanis pénzügyi ajánlatával megelőzte a pályázaton induló valamennyi versenytársát.

A cég ugyanakkor a fenntartási, üzemeltetési és felújítási vállalásai tekintetében néhány kérdést nyitva hagyott. Így a hírek szerint a társaság ezeknek a kötelezettségvállalásoknak a pontosításával szerezhet újabb jó pontokat.

A hasonlóan kedvező ajánlatot adó Dunamenti Autópálya Konzorcium pályázata műszaki tartalmával, valamint az üzemeltetéshez és fenntartáshoz kapcsolódó vállalásaival áll jól.

Egyelőre nem tudni, hogy a tárgyalásos eljárásra meghívják-e az M6-os koncessziós tenderén a leggyengébbnek tartott ajánlatot adó harmadik befektető-csoportot. A műszakilag megfelelő pályázatot készítő Euroinvest/TriGránit/Strabag/OTP/ASF/Egis Pályázati Konzorcium az elemzők szerint magas árajánlata megmagyarázásával sem hozhatná magát jobb helyzetbe - írja pénteki számában a Népszabadság.