Alig nőtt a lízingpiac

Vágólapra másolva!
A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai az idei első háromnegyed évben a tavalyinál 3 százalékkal több, 554,387 milliárd forint hitelt helyeztek ki, ezzel mintegy 765,1 milliárd forint összegű gépkocsi, illetve beruházási eszköz lízingelését tették lehetővé.
Vágólapra másolva!
Kik olvasnak gazdasági híreket?http://www.equest.hu/ValaszFogad.servlet?azonosito=126462241&userid=1234&userparams=002_03_1_12_2_1_05_04Ön tudja a választ?

A hazai lízingpiacon továbbra is uralkodó a személyautók lízingelése, de lassan emelkedik a nehézteher-gépjárművek és az autóbuszok lízingbevétele is - mondta Antall Pál, Magyar Lízingszövetség elnöke szerdai sajtótájékoztatóján. Idén az első kilenc hónapban 95,394 milliárd forint értékű nehézgépjárművet, illetve autóbuszt lízingeltek a tavalyi 82,996 milliárd forint után. 576,81 milliárd forintot tett ki a lízingelt személyautók és kishaszon-gépjárművek összesített eszközértéke, szemben a tavaly első kilenc havi 539,733 milliárd forinttal.

"Az egyéb gépek és berendezések lízingelése Magyarországon ellentmond az európai tendenciáknak" - mondta az elnök. Antall Pál elmondása szerint, míg a nyugat-európai piacon a lízingállomány mintegy egyharmadát teszi ki a termelőeszközök, berendezések lízingbevétele, addig Magyarországon ez az arány mindössze 10 százalék.

A bankok dönthetnek különadójuk módjáról/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20041020abankok.html

A szakmai szövetség szerint a banki különadó bevezetése mindenképpen hátrányosan érinti a lízingvállalatokat. A két variáció közül a társasági adóalapból való adóbefizetés nagyon rossz, míg ha csak kamatkülönbözet adót kellett volna fizetni a lízingtársaságoknak, az egyszerűen tragikus lett volna, mondta.

Az elnök szerint a társasági adóalapból való fizetés azért hátrányos a lízingcégeknek, mert a társasági adótörvény nem ismeri el az adófizetés tekintetében pénzügyi vállalkozásoknak a lízingcégeket, azaz más típusú céltartalék-képzést kell megvalósítaniuk. Míg a kamatkülönbözet esetén az a hátrányos, hogy igen magas kamatokkal dolgoznak, a dílereknek igen jelentős összegű jutalékot fizetnek, és a jutalékokat a kamatkülönbözeti adó kizárólagos bevezetése esetén nem tudták volna elszámolni költségként.