Független bormarketingcentrumot sürgetnek a borászok

Vágólapra másolva!
Az Agrár Marketing Centrumtól független bormarketingcentrum létrehozását tartja szükségesnek a borász szakma a magyar borok versenyképességének növelése érdekében - jelentette ki a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) alelnöke.
Vágólapra másolva!

Az uniós integrációt követően még élesebb versennyel kell szembenéznie a magyar borászoknak, mondta a HNT alelnöke és a földművelési tárca Egri Szőlészeti és Borászati Kutató Intézet megbízott igazgatója, Gál Lajos. A magyar piacon ugyanis nemcsak az uniós tagországok borai jelentek meg, hanem az úgynevezett második országos, tengerentúli, ausztrál, dél-afrikai és chilei borok is. A szakma nem készült fel erre, nem rendelkezik megfelelő stratégiával, és nem nőttek a bormarketingre fordítható állami források sem - mondta Gál Lajos.

Az alelnök szerint a négy felső-magyarországi, a Tokaji, a Bükkaljai, az Egri és a Mátraaljai borvidékek szakembereinek részvételével Szőlészeti-Borászati Téli Egyetemre kerül sor január 26. és 29. között Egerben. A tanácskozás legfőbb témája az Európai Uniós csatlakozás nyomán kialakult helyzet.

Aktuális témája lehet a konferenciának a Felső-magyarországi Borrégió létrehozása is. Az alapszabály tervezete már készen áll, ám a borrégió csak akkor jöhet létre, hogyha a négy borvidék valamennyi hegyközsége kifejezi csatlakozási szándékát - mondta Gál Lajos. A 73 ezer hektárnyi magyarországi szőlőterületből 21 ezer hektár Felső-Magyarországon található, vagyis a dombvidéki ültetvények közel fele. A régióban közel 100 hegyközség működik.