Meglehetősen lassan halad az euróra való teljes, a gondolatvilágot is magában foglaló átállás Németországban, az allensbachi demoszkópiai intézet hétfőn közzétett felmérése szerint. A bevezetés évében, 2002-ben májusban a lakosság 81, szeptemberben 79 százaléka számára minden termék és szolgáltatás árának értelmezésekor a márka volt a viszonyítási alap. 2003 májusára ez az arány 74 százalékot tett ki.
A több mint kétezer, 16 évesnél idősebb ember megkérdezésén alapuló felmérésből szerint a márkához hű 68 százalék mindmáig úgy határozza meg, hogy valami tulajdonképpen mennyibe is kerül, hogy az euróban kifejezett árat villámgyorsan fejben átszámítja márkára. A teljes átállás a fiatalabb korosztályokhoz tartozóknak könnyebben megy, mint az idősebbeknek: a 16-29 évesek csaknem fele (46 százaléka) már kizárólag euróban számol, míg a hatvanas éveiket taposók táborában ez az arány csak 11 százalék.