77 millió euró hitelt kap hazánk infrastruktúrafejlesztésre

Vágólapra másolva!
Az Európai Beruházási Bank (EIB) 77 millió euró hitelt nyújt Magyarországnak a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséhez - jelentette be a csütörtöki budapesti tájékoztatón Wolfgang Roth, az EIB alelnöke és Veres János pénzügyminiszter.
Vágólapra másolva!

A 77 millió euró összegből 50 millió eurót az M0 autópálya 40 kilométeres szakaszának megépítésére fordítja Magyarország, míg 27 millió eurót vasútfejlesztésre, s mindkét hitel csökkenti infrastrukturális lemaradásunkat - fogalmazott Veres János. Hozzáfűzte azt is, hogy a hitel futamideje 25 év, 7-8 éves türelmi idővel és EURIBOR közeli kamatszinttel. Az EIB rendelkezésre tartási jutalékot és kezelési költséget nem számít fel.

Az M0 autópálya beruházási összköltsége 335 millió euró, s ennek 85 százalékát az EU Kohéziós Alapja biztosítja - tette hozzá a pénzügyminiszter. A vasútfejlesztéshez felvett 27 millió euró hitel a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal 2008-ra elkészülő rehabilitációját szolgálja, amelynek keretében összesen 135 millió eurót fordít beruházásra a MÁV.

Wolfgang Roth bejelentette, hogy az EIB a Magyar Fejlesztési Bankkal karöltve kész 500 millió eurós garanciakeretet biztosítani a magyar önkormányzatok számára annak érdekében, hogy a fejlesztésekhez a saját erő hiányát garanciával pótolják. Hozzátette azt is, hogy ez a keret költségvetésen kívüli tételnek számít.

A most bejelentetett 77 millió és a Diák Hitel Központnak nyújtott 100 millió euró összegű hitel mellett az EIB 50 millió euró összegű hitelszerződést kötött az OTP Bankkal és 30 millió euró összegűt a Magyar Külkereskedelmi Bankkal.

Az Európai Unió beruházási bankja 1990 és 2004 között összesen 4,24 milliárd euró összegben nyújtott hitelt magyarországi, elsősorban infrastrukturális fejlesztésekhez.