Az átlagos fogyasztói árak, a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek 2005 augusztus-szeptemberben, az előző év hasonló periódusához képest. Egyedüli kivétel az instant kávékeverék, amelynek átlagos fogyasztói ára 1 százalékkal emelkedett. A pörkölt kávé és a keverékek piaci részesedése csökken, az instanté növekszik ugyanebben az időszakban.
A kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávénál 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberre a korábbihoz viszonyítva.
A filteres teák közül, a legkeresettebb, hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált, ha a legutóbbi két augusztus-szeptemberi időszakot összehasonlítjuk. Hét százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű, fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál. Az összes tea bolti értékesítésén belül a legnagyobb szegmens, a tradicionális fekete tea piaci részesedése mennyiségben is, értékben is csökken, erősödik viszont a gyógytea pozíciója.
A kereskedelmi márkás teák piaci részesedése ugyan növekszik, de a 2005 augusztus-szeptemberben mért 9 százalék, még elmarad a napi fogyasztási cikkek kereskedelmi márkáinak átlagos, forgalmi részesedésétől.
Értékben a kávé 40 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalma stagnál, az előző tizenkét hónaphoz képest. Ugyanakkor a tea 8 milliárd forintot meghaladó forgalma, értékben 3 százalék pluszt mutat.
A mennyiségi eladásokból egyre nagyobb rész jut a modern bolttípusokra. Mindkét termék forgalmából egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméteresnél nagyobb eladóterű üzletek, amelyek mindössze 3 százalékot képviselnek az élelmiszerboltok, közel 24 ezer egységből álló hálózatából. Az erős koncentrációból is kiemelkednek a valódi gyümölcs teák: 77 százalékot a 400 négyzetmétert meghaladó üzletek értékesítettek, az egy évvel korábbi 72 százalékhoz képest.
AC Nielsen
Az AC Nielsen magyar leányvállalata a kiskereskedelmi kutatások specialistájaként, a napi fogyasztási cikkek gyártói számára nyújt alapvető piaci információkat a marketinggel, értékesítéssel és trade marketinggel kapcsolatos döntések meghozatalához. Fogyasztói kutatásaiban a standard és saját fejlesztésű módszerek széles skáláját alkalmazva vizsgálja a vásárlók és fogyasztók véleményét, viselkedését és elvárásait a különböző termékek és szolgáltatások piacán. A VNU Marketing Információs Csoport részeként, az AC Nielsen a világ vezető marketing információs társasága. Több mint 100 országban a piaci dinamika mérésével és elemzésével-, valamint a fogyasztói attitűdök és viselkedési formák vizsgálatával foglalkozik.