Csütörtökön féláron ehetünk ötszáz étteremben

2006.03.01. 20:09

Közel félezer magyar étteremben kapnak 50 százalék kedvezményt végszámlájukból a vendégek csütörtökön. A Magyar Turizmus Zrt. által szervezett, a bor és gasztronómia évének keretében zajló program azokat próbálja elérni, akik elszoktak az éttermek hangulatától.

Az éttermek látogatottságának fellendítését célzó akció a végszámlára vonatkozik, tehát nem csupán az ételfogyasztás, de a felszolgálási díj és az italok is féláron lesznek - egy napig. A részt vevő 500 étterem önkéntesen csatlakozott a programhoz, költségtérítést nem kapnak.

A szakma várakozással tekint a "torkos csütörtök" elé, bár jól tudják, hogy ez az egy nap nem fogja megoldani a hazai vendéglátás nehézségeit - mondta Thurzó Béláné, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének gazdasági alelnöke az [origo]-nak. Ez jó reklám az éttermeknek, így csütörtökön nem a megtérülés, hanem a vendéglőbe járás megszerettetése számít majd - tette hozzá az alelnök.

A program már most nagyon sikeres, a részt vevő vendéglátóhelyek többségének már vissza kell utasítania a jelentkezőket, szinte kivétel nélkül telt házzal dolgoznak majd a csürötöki napon - derült ki az [origo] körképe során. A budajenői Tante Susanne étteremben és a pestlőrinci Gombás étteremben sincs szabad asztal estére. Vidéken valamivel kisebb ugyan az érdeklődés, ám az egri Fehérszarvas étterem tele lesz, Konkoly György, a tulajdonos arról számolt be, hogy még Budapestről is vár vendégeket.

Gombás András, a 300 személyes étterem tulajdonosa szerint a márkaneveket keresik a vendégek, szeretnék személyesen megismerni egy-egy ismert ház ízeit. Erre remek alkalmat kínál a torkos csütörtök, amelynek ötlete olyannyira megtetszett a Gombás család fejének, hogy mostantól péntekenként 20 százalékos engedménnyel várja a vendégeket.

A szakember szerint nem fognak hiánnyal zárni az éttermek csütörtökön, még ott sem, ahol mindössze 70 százalékos árrés van az ételeken (ami egy rántott sertésborda esetén 1100 forintot jelent), mert az italokon bejön az esetleges veszteség. Ha mégsem, akkor megtalálták az 1-5 százalékos marketingköltség elköltésének legjobb módját - állítja Gombás András.

A szakma bízik benne, hogy a sikeres program után visszatérnek a vendégek, ám jól tudják, hogy lenne igény a szolgáltatásukra, az igazi gondot a fizetőképes kereslet hiánya jelenti.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK