Tequilaháború készül a szeszóriások között

Vágólapra másolva!
A Bermudákon bejegyzett Bacardi presztízskérdésnek tekinti, hogy a francia Pernod-Ricard ne szerezhesse meg a feltörekvő Herradura tequilamárkát.
Vágólapra másolva!

Rumháborúja után a világ két nagy szeszipari vállalata, a Bacardi és a Pernod-Ricard most a tequila miatt látszik hajba kapni. Mivel a mexikóiak nemzeti itala jelentős nemzetközi sikereket ér el, a nagy világcégek meg akarják maguknak szerezni azokat az ígéretes mexikói gyártókat, amelyekre még nem csaptak le a multik.

A nemzetközi tequilaeladások gyorsabban nőnek a whiskyénél vagy a vodkáénál is: az agavé nevű növényből készülő párlat belépett a világ három legkeresettebb koktélalapitala közé. A tequila világpiacát 117 millió liter körülire (13 millió rekesznyire) becsülik, az eladások mintegy háromnegyede jut az észak-amerikai kontinensre.

Az ital eladásai világméretekben tíz év alatt megkétszereződtek. A vezető Cuevo márka (6 millió rekesz évente) a brit Diegeo vállalaté, a Sauza márka az amerikai Fortune Brandsé. A feltörekvő Herradura márka egy mexikói családi vállalkozásé, amerikai piaci hódítását a francia Pernod-Ricard szeretné egyengetni.

A Bermudákon bejegyzett Bacardi azonban presztízskérdést csinál a térségbeli - értsd: közép-amerikai - márkák megszerzéséből, és ősi ellenségének tekinti a Pernod-Ricard-t, miután az elvitte előle az Habana Club nevű kubai rumot. A francia cég egyébként már rendelkezik tapasztalatokkal a tequilapiacon: a jól ismert Olmeca is az övé, néhány más mexikói tequilamárka mellett.