A brit számvevőszék jelentése szerint mintegy 600 millió fontba (240 milliárd forint) kerül a brit államnak a Rover autógyár csődje. A brit számvevőszék szerint 2000 és 2005 között a gyár haláltusája 270 millió fontba került a brit adófizetők számára. A brit állam vissza nem térítendő hitelekkel igyekezett lelket lehelni a haldokló Roverbe, sikertelenül.
A Rover azonban nem csak a hitelek miatt jelent többletköltséget a briteknek. A gyártó csődje miatt mintegy 500 millió fontos lyuk keletkezik a brit nyugdíjalapokban, a Rover ugyanis már régen nem fizetett alkalmazottai után nyugdíjjárulékot - írja a BBC News.
Szintén a büdzsét terheli, hogy a Longbridge-i üzem bezárását követően 2000 munkás a mai napig nem tudott elhelyezkedni. A gyár környékén tízezreket érinthet a Rover-csőd: a beszállítók és alkatrészgyártók mellett a munkásokat ellátó étkezdék és boltok is sorra csődöt jelentenek.
A brit számvevőszék szerint egyébként a brit ipari és kereskedelmi minisztérium igen rossz munkát végzett a Rover gyár csődjének kezelésében. A hatóság szerint a minisztérium egyáltalán nem készült fel arra az eshetőségre, hogy a Rover csődbe mehet, ezt követően pedig kapkodva próbált reagálni az eseményekre.
A környék egyetlen reménysége a kínai Nanjing Automobile cég lehet, amely 10 millió fontból megpróbálja újraindítani a Longbridge-i gyárat. A baj csak az, hogy a cég kis szériás sportkocsikat szeretne gyártani Angliában, így igen kevés munkást vesznek majd vissza. Ugyanakkor minden alkatrész Kínában készül, ugyanis azt olcsóbb Angliába szállítani, mint Longbridge környékén legyártatni.