A Rover haláltusája 600 millió fontba került

Vágólapra másolva!
Összesen 600 millió fontba kerül a brit államnak a Rover autógyár csődje. A gyárat éveken keresztül próbálták meg állami hitelekkel életben tartani. A brit számvevőszék jelentése szerint a Rover autógyárak bezárása áttételesen tízezrek - beszállítók, alkatrészgyártók, vendéglátósok - megélhetését veheti el.
Vágólapra másolva!

A brit számvevőszék jelentése szerint mintegy 600 millió fontba (240 milliárd forint) kerül a brit államnak a Rover autógyár csődje. A brit számvevőszék szerint 2000 és 2005 között a gyár haláltusája 270 millió fontba került a brit adófizetők számára. A brit állam vissza nem térítendő hitelekkel igyekezett lelket lehelni a haldokló Roverbe, sikertelenül.

A Rover azonban nem csak a hitelek miatt jelent többletköltséget a briteknek. A gyártó csődje miatt mintegy 500 millió fontos lyuk keletkezik a brit nyugdíjalapokban, a Rover ugyanis már régen nem fizetett alkalmazottai után nyugdíjjárulékot - írja a BBC News.

Szintén a büdzsét terheli, hogy a Longbridge-i üzem bezárását követően 2000 munkás a mai napig nem tudott elhelyezkedni. A gyár környékén tízezreket érinthet a Rover-csőd: a beszállítók és alkatrészgyártók mellett a munkásokat ellátó étkezdék és boltok is sorra csődöt jelentenek.

A brit számvevőszék szerint egyébként a brit ipari és kereskedelmi minisztérium igen rossz munkát végzett a Rover gyár csődjének kezelésében. A hatóság szerint a minisztérium egyáltalán nem készült fel arra az eshetőségre, hogy a Rover csődbe mehet, ezt követően pedig kapkodva próbált reagálni az eseményekre.

A környék egyetlen reménysége a kínai Nanjing Automobile cég lehet, amely 10 millió fontból megpróbálja újraindítani a Longbridge-i gyárat. A baj csak az, hogy a cég kis szériás sportkocsikat szeretne gyártani Angliában, így igen kevés munkást vesznek majd vissza. Ugyanakkor minden alkatrész Kínában készül, ugyanis azt olcsóbb Angliába szállítani, mint Longbridge környékén legyártatni.

Visszatér a Rover Angliába/auto/gazdasag/20060705visszater.htmlKarcsúsítás a Land Rovernél/auto/gazdasag/20060209karcsusitas.htmlSilány a kifutó Roverek minősége/auto/gazdasag/20051028gyakran.htmlA kínaiak máris árulják a Rovert/auto/gazdasag/20050727akinaiak.htmlKínaiak vásárolják fel a Rovert/auto/gazdasag/20050725kinaiak.htmlBrit tulajdonban maradhat az MG Rover/auto/gazdasag/20050720harom.htmlÚjabb kínai érdeklődő a Rover iránt/auto/gazdasag/20050621ujabb.html2 milliárd eurót követelnek a Rovertől/auto/gazdasag/200505302milliard.htmlAz MG roadster túlélheti a Rover feldarabolását/auto/gazdasag/20050513azmg.html