Több hús fogy a magyar piacon

Vágólapra másolva!
A kis üzletek tartják magukat, de folyamatosan csökken a piaci részesedésük. Az elmúlt évben a feldolgozott friss húskészítmények kiskereskedelmi forgalma nőtt a legnagyobb értékben - 7 százalékkal - a főbb élelmiszer kategóriák közül, az ACNielsen felmérése szerint.
Vágólapra másolva!

A hat legnagyobb élelmiszer kategória együttes éves forgalma meghaladja a 450 milliárd forintot 2005. július-2006. június között.

Sörből értékben 6 százalékos csökkenés tapasztalható,de a prémium márkák ezen belül drágultak. Az éves forgalom 100 milliárd forint alá ment vissza. Szénsavas üdítőitalból 4 százalék mínuszt regisztráltak, átlagáruk a múlt évhez képest stagnált, tavalyelőtthöz viszonyítva pedig csökkent.. Az eladások azonban így is 50 milliárd forint felett maradnak.

A kávépiac 40 milliárd forintot meghaladó szinten stagnált, mennyiségben 2 százalékot csökkent.

Sajtból a 10 százalék plusz következtében 60 milliárd felé közeledik az éves forgalom. A gyümölcslé 7 százalékkal nőtt, és így túllépett a 40 milliárdos határon, a mennyiség viszont csak 4 százalékkal nőtt, tehát átlagban drágultak a csoportba tartozó termékek.

A húskészítmények zömét adó sertés szegmensben a kimért termékek átlagára emelkedett, az önkiszolgálásra csomagoltaké pedig csökkent. Előbbi kilója idén május-júniusban átlagosan 1287 forintba került, szemben a tavalyi hasonló periódus 1229 forintjával. Ugyanakkor önkiszolgálásban kilónként 1391-ről 1302 forintra ment le az átlagár.

Az üdítőitalok és húskészítmények 45-45 százalékát a 401 négyzetméteresnél kisebb, hagyományos boltokban vásároljuk. A kis boltok veszítettek a 401-2500 négyzetméter közötti modern üzletekkel szemben a gyümölcslé kereskedelme terén 3, a sörnél pedig 2 százalékponttal. A szénsavas üdítő- és kávéeladásokban 2, illetve 3 százalékkal erősödtek a hipermarketek a kis üzletek rovására.