Luxusmárkák készülnek Magyarországra

Vágólapra másolva!
A Louis Vuitton (LVMH) Andrássy úti megjelenése óta szinte lázban ég a hazai ingatlanpiac, milyen márkák jöhetnek még a fővárosba és hová. A megkérdezettek szerint a luxusmárkák célpontja elsősorban a Divatcsarnok lehet, amelyet a tulajdonos Orco-csoport kifejezetten erre szán - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Az Orco-csoportnál úgy vélik, még korai arról beszélni, hogy milyen márkákkal tárgyalnak az esetleges megjelenésről. Nagyjából fél év múlva körvonalazódik, mely cégekkel lehet érdemben is tárgyalni és melyek azok, amelyeket csak teoretikusan érdekel a Belváros, addig maradnak a találgatások a Gucciról, a Lafayette-ről, a Burberryről vagy a Giorgio Armaniról.

Az Andrássy út renoméjának mindenesetre jót tett az LVMH megjelenése. Jelenléte ugyanakkor egyáltalán nem okoz erős luxusmárka-orientációt, az ingatlanpiaci szakértők szerint a Hugo Bosshoz vagy a Ermenegildo Zegnához hasonló luxusmárkák továbbra sem vetették el az üzlethelyiség-keresést a Váci vagy a Deák Ferenc utcában. Ugyanakkor az Andrássy út nagy előnye, hogy eddig lényegében szűz terület volt, alacsony bérleti díjakkal. Így a betelepülő luxuskategória adhat igazi arculatot az utcának.

A tervek szerint a Tőzsdepalotából is luxusáruház lesz - az ingatlan ugyancsak az Orco tulajdonában van. A beruházás azonban még itt sem érte el azt a stádiumot, hogy bérlői tárgyalásokról lehessen beszélni, az viszont borítékolható, hogy ebben az ingatlanban a legmagasabb minőség populárisabb változata jelenik majd meg.

Megfigyelők szerint Budapesten régóta nem az a kérdés, van-e fizetőképes kereslet a luxusmárkák iránt, sokkal inkább az, hogy elő lehet-e húzni a kalapból olyan ingatlanokat, amelyeket a meglehetősen finnyás divatházak is elfogadnak. A Belvárosban ugyanis a pince- és földszinti helyiségek a leggyakoribbak, az ilyen üzleteket viszont nem kedveli a luxuskategória.