Fogy a bizalom az e-kereskedelem iránt

Vágólapra másolva!
Apad az internetes pénzügyi és kereskedelmi tranzakciókba vetett fogyasztói és üzleti bizalom az e-kereskedelmet sújtó bűnözés miatt, áll az Economist Intelligence Unit (EIU) szerdán kiadott világfelmérésében.
Vágólapra másolva!

Az azonossághitelesítési eljárások hiányosságait kihasználó - vagyis a felhasználók személyazonosságát ellopó és azzal internetes kereskedelmi-pénzügyi tranzakciókat végző - bűnözés kárösszege szinte függőlegesen emelkedik - áll a világ legnagyobb, nem befektetési banki jellegű gazdaságelemző és előrejelző cégének jelentésében. Az ilyen bűncselekmények 2002-ben 221 milliárd, 2005-ben már kétezer milliárd dollár (380 ezer milliárd forint) veszteséget okoztak világszerte.

Csak az Egyesült Államokban majdnem kilencmillióan váltak személyazonosság-csalás áldozatává tavaly; veszteségük 56,6 milliárd dollár volt.

Az elemzés súlyosnak nevezi a világhálós csalások veszélyét. A londoni cég idéz egy tavalyi globális felmérést, amelyben ötezer, internetes banki szolgáltatásokat használó személyt kérdeztek meg. A válaszadók harmada mondta azt, hogy a biztonsági kockázatok miatt kevesebbet vásárol az interneten, mint amennyit ilyen aggodalmak nélkül egyébként vásárolna.

Az internetes támadások miatt a felmérésbe bevontak háromnegyede csökkentette világhálós csatlakozásainak gyakoriságát, és 14 százalékuk az online banki szolgáltatások használatát is visszafogta.

A vállalati szektorban elvégzett felmérésből, amelybe 127 cégvezetőt vontak be a világ minden tájáról, az derül ki, hogy a válaszadók csaknem 40 százaléka tart folyamatosan vállalata számítógépes rendszerének feltörésétől, és 32 százalékuk kifejezetten versenyhelyzetet érintő vagy szabadalmi adatok ellopásától fél.