A Műszaki Egyetem méri az M0-ás zajhatást

Vágólapra másolva!
Az M0-ás körgyűrű körülbelül 2014-re elkészülő új szakaszán a Budapesti Műszaki Egyetem végzi a zaj- és légszennyezettség modellezését, miután az intézmény 56 millió forintos ajánlata nyert a közbeszerzési eljáráson.
Vágólapra másolva!

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BMGE) végezheti el az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es főutak közötti szakaszának várható levegőszennyezettségének és zajártalmának a vizsgálatát, modellezését, elemzését - tartalmazza a Közbeszerzési Értesítő. A beruházó Nemzeti Autópálya Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást a kivitelező nettó 56 millió forintos ajánlatával nyerte el. Ennek során a vizsgált közvetett és közvetlen hatásterületre modellt készítenek a kutatók, szélcsatornában, és digitális terepmodellen szimulálják zajterhelést és a levegőszennyezést.

Az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakasza legkorábban 2014-re épülhet meg - mondta Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere korábban. Így a 2008 nyarára elkészülő M0-ás északi híd forgalma addig a jelenleg is túlzsúfolt Szentendrei útra zúdul. A műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el.

Az önkormányzat január végén egyhangúlag támogatta a szóban forgó útszakasz lehetséges nyomvonalát, amellyel a civil szervezetek, Budakalász, és Üröm önkormányzata is egyetért, illetve továbbgondolásra alkalmasnak tart. Eszerint a 9 kilométeres út a korábbi verziónál északabbra, Békásmegyer és Budakalász, majd Üröm és Pilisborosjenő között, a környezetszennyezés minimalizálása érdekében többségében alagútban vezetne, és a 10-es utat a jelenlegi ürömi elágazástól 2 kilométerre északra érné el.