Súlyos hiányosságokat tárt fel a magyar légügyi igazgatóságnál az Európai Légi Közlekedés-biztonsági Ügynökség (EASA). Az elkészült jelentés tervezete nemrég került a magyar illetékesek asztalára A Nemzeti Közlekedési Hatóság a jelentés végleges változatának elkészítése előtt "megvédheti magát", azaz magyarázatot adhat az EASA által helytelennek talált gyakorlat alkalmazására - írja a Népszabadság.
A magyar légiközlekedési igazgatóságtól legrosszabb esetben - a bolgár szervezethez hasonlóan - megvonhatják az európai hatósági jogait is. A Népszabadság azonban úgy értesült, hogy erre a drasztikus lépésre valószínűleg nem kerül sor, noha a légiközlekedési hatóság munkája alapos átszervezésre szorul.
Az ügy már csak azért is kínos hazánk számára, mivel nem is olyan rég egy másik uniós auditon a Ferihegyi repülőtér is megbukott, a tavaly nyári vizsgálat nyomán szigorítani kellett az utasok vizsgálatát, illetve újra kellett tervezni a légikikötő biztonsági zónáit. A repülőtéri audit sikertelenségének van egy, az utasokat is kellemetlenül érintő vonatkozása: Ferihegy ugyanis az új biztonsági kerítés elkészültétől függetlenül mindaddig nem számít biztonságos repülőtérnek hivatalosan, amíg egy újabb vizsgálaton nem sikerül ezt bizonyítani.
A tényt általában kellő rugalmassággal kezelik, ám a müncheni repülőtéren szigorúbbak: az ott átszálló utasoknak még egy darabig arra kell felkészülniük, hogy a ferihegyi tranzitban vásárolt, bontatlan csomagolású italokat is elkobozzák tőlük.