Megkezdődtek az autópálya-felújítási munkák

Vágólapra másolva!
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. idei fenntartási programjának jelentősebb munkálatai május első hetében elindultak. A burkolatcserét és az újjáépítést az úgynevezett Remix technológia segítségével végzik, ami jelentős költség- és anyagmegtakarítást jelent.
Vágólapra másolva!

A társaság idei burkolatfelújítási programjának legjelentősebb fejezete, az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a 145. és 160. kilométerszelvény közé eső szakasza, ahol a kivitelezés közben félpályás terelést építenek ki.

A munkálatok ezen a szakaszon július végéig tartanak, majd a Forma-1 Magyar Nagydíját követően ugyanezen szakasz másik oldalán folytatódnak, és várhatóan október első felében fejeződnek be. A Viadom Zrt. és a Betonút Zrt. konzorciuma a mintegy 1,3 milliárd forintos beruházás során felújít tizenegy aluljárót és két felüljárót is.

A burkolatcserét és az újjáépítést az úgynevezett Remix technológia segítségével végzik, ennek során a korábbi aszfaltréteg felmart darabjait speciális gépek segítségével a helyszínen összezúzzák, és az így keletkezett zúzalékot az új burkolatba dolgozzák, ami jelentős költség- és anyagmegtakarítást jelent.

Az M3-as autópálya káli szakaszának burkolatfelújítása a Budapest felé vezető bal pálya 80-82. és 94-97. kilométerszelvényei közötti részeit érinti. Az Egri Útépítő Zrt. 218 millió forintos ajánlattal nyerte el munkát, aminek befejezése június 14-én várható, addig az autósok félpályás forgalomterelésre számíthatnak.

Az M3-as és az M30-as autópályák rendkívüli balesetveszélyt jelentő szakaszainak megszüntetése érdekében május 21-ig forgalomterelés mellett átépítési munkálatok zajlanak.

A hídfelújítási program keretében tizennyolc híd és négy felüljáró felújítása és korrózióvédelmi munkáinak elvégzése kezdődött meg. A beruházások megközelítik a 600 millió forintot.

Az M3-as autópálya és az M0-s autóút csomópontjának építése miatt az év folyamán többször is jelentős terelésekre kell számítani.