Az új címke ellen harcol a Chio-Wolf

Vágólapra másolva!
A burgonyachipseket és egyéb ropogtatnivalókat forgalmazó Chio-Wolf Magyarország Kft. indokolatlannak tartja azt az országgyűlési képviselői javaslatot, amely egyes energiadús élelmiszereknél túlsúlyra figyelmeztető címkézési előírásokat vezetne be.
Vágólapra másolva!

Koszorús László országgyűlési képviselő (Fidesz) vasárnap azt javasolta Horváth Ágnesnek, hogy a tárca tegyen kötelezővé túlsúlyra figyelmeztető címkéket az egészségtelen, hizlaló termékek, például a chipsek, a csokoládék és a cukros üdítők csomagolásán.

A piacvezető Chio-Wolf közleményében azzal érvel a képviselői javaslat ellen, hogy angolszász országokban érthetőek lehetnek a fogyasztási adatok alapján ilyen kezdeményezések, de Magyarországon nem.

A cég az ACNielsen Hungary Piackutató Kft. adataira hivatkozva utal arra, hogy a magyar lakosság energaiabevitelének mintegy 0,25 százaléka származik burgonyachipsből, ami így nem járulhat hozzá a társadalmi méretű elhízáshoz. Angolszász országokban az emberek 10-15-ször több ilyen rágcsálnivalót fogyasztanak.

Magyarországon az egy főre jutó burgonyachips-fogyasztás évente 470 gramm. Az emberek 35 százaléka vallja magát chipsfogyasztónak.

A Chio-Wolf álláspontja szerint a címkézés bevezetése Magyarországon alaptalanul elbizonytalanítaná a fogyasztókat, és a fogyasztás drasztikus visszaeséséhez vezethetne. Mindez pedig veszélyeztetné az egyetlen megmaradt magyarországi chipsüzem fennmaradását Zircen. A vállalat 510 embert, a beszállító cégek pedig további mintegy 900 főt foglalkoztatnak.

A német tőkével működő Chio-Wolf Magyarország Kft. nettó árbevétele 2006-ban meghaladta a 12 milliárd forintot szemben az előző évi 11,5 milliárd forinttal. A társaság 2007-ben további 10 százalékos árbevétel-bővülést tervez, melyet vezető márkáiknál végrehajtott termékfejlesztésre és új termékek bevezetésére alapoz.

A sós ropogtatnivalók 2006-ban 33,48 milliárd forintos magyarországi piacán a Chio részesedése 30 százalék felett volt. A Chio-Wolf Magyarország Kft. évente több száz millió forintot ruház üzemeibe és saját áruterítő flottájába.

Az anyavállalat 50 éves múltra tekint vissza, 3500 dolgozóval Európa második legnagyobb snackgyártója, összesen 15 országban van jelen.