Tovább csökkent a Metro nyeresége

2007.08.01. 14:05

Az elemzők várakozásainak megfelelően az idei második negyedben is csökkent a német Metro kereskedelmi csoport nyeresége, még mindig a Wal-Mart üzletek beolvasztásának költsége miatt.

A csoport üzemi eredménye közel 8 százalékkal, 296 millió euróra esett az egy évvel korábbihoz képest, az elemzők is éppen ennyit vártak. Az adózott eredmény 104 millió euró lett, egy évvel korábban szintén 104 millió euró volt. Az elemzők 102 millió eurót vártak.

A legnagyobb német kiskereskedelmi hálózat, amely harminc országban 2390 hipermarkettel, áruházzal, elektronikai üzlettel rendelkezik, forgalmát a negyedben 9,7 százalékkal, 15,393 milliárd euróra növelte az egy évvel korábbi 14,03 milliárdhoz képest. Az elemzők 15,427 milliárd eurót vártak. A növekedés továbbra is túlnyomórészt külföldön volt, a hazai, német lakossági kereslet egyelőre az idén is eléggé nyomott.

A Metro közleménye szerint a negyedben mintegy 30 millió eurót költöttek a tavaly felvásárolt Wal-Mart-üzletek integrálására. A megvásárolt 85 Wal-Mart üzlet közül 70-et a Metro Real üzletláncába vonnak be.

A Metro megerősítette, hogy az idén 8-9 százalékos forgalomnövekedést és 6-8 százalék üzemi eredménynövekedést vár.
Az első félév egészében így 10,9 százalékkal, 30,3 milliárd euróra nőtt a forgalom, az adó előtti eredmény 14,2 százalékkal 202 millió euróra esett.

Mint mondták, legerősebben növekvő piacuk továbbra is Kelet-Európa és Ázsia: előbbiben 23,5 százalékos, utóbbiban 26,5 százalékos növekménnyel. A nyereség nagy részét a Metro nagyáruházai hozták.

Az idei év első negyedében is, az árbevétel erőteljes növekedése ellenére, csökkent a Metro csoport üzemi eredménye az amerikai Wal-Mart németországi üzleteinek beolvasztása miatt. Az üzemi eredmény a tavalyi első negyedhez képest 11 százalékkal 123 millió euróra mérséklődött. A bevétel 12 százalékkal 14,9 milliárd euróra nőtt, elemzők 14,6 milliárdot vártak.

Saját várakozásait is meghaladó mértékben nőtt a Metro árbevétele tavaly, elsősorban a külföldi érdekeltségeknek köszönhetően:7,5 százalékkal, 60 milliárd euróra az egy évvel korábbi 55,7 milliárdról, miközben a vállalat 6 százalékos bővülésre számított. A növekedésben már benne van a németországi Wal-Mart és a Lengyelországban átvett Géant-áruházak forgalma is, ezek nélkül 6,6 százalékkal nőtt a német csoport árbevétele.

Tavaly rekord nagyságúra, 55,9 százalékra nőtt a külföldi érdekeltségek részesedése a csoport forgalmában: külföldön az árbevétel 12,4 százalékkal, míg Németországban mindössze 1,9 százalékkal nőtt.

Két és fél milliárd eurót készül elkölteni az idén külföldi terjeszkedésére a német Metro kiskereskedelmi csoport: elsősorban a háztartási és szórakoztató elektronikai cikkeket forgalmazó Media Markt és Saturn üzletek lesznek a beruházások címzettjei.

Több mint száz új egységet nyitna ebben az évben a konszern világszerte, beleértve a kiskereskedőket kiszolgáló áruházakat, valamint a Real-hálózat bővülését. A külföldi terjeszkedés azért fontos, mert a Metro-csoport forgalmának több mint fele már külföldön keletkezik, eredményének pedig már kétharmada, a külföldi fejlesztés pedig egyértelműen nyereségnövelő.

KAPCSOLÓDÓ CIKK