Több reklám a neten, kevesebb a tévékben

Vágólapra másolva!
Csökken a tévék és az újságok részesedése az Egyesült Államok reklámpiacán, a hirdetők egyre kevesebb pénzt költenek náluk. Más reklámhordozók növekedést produkáltak, közülük is magasan kiemelkedik az internet.
Vágólapra másolva!

Az internetes reklámok egyre jobban terjeszkednek az egyébként zsugorodó hirdetési piacon az Egyesült Államokban - állapította meg elemzésében a TNS Media Intelligence. A nemzetközi médiakutató cég felmérte, hogy az év első felében a hirdetők összességében 0,3 százalékkal, 73 milliárd dollárra csökkentették a reklámkiadásaikat, a tavalyi első fél évhez képest. Az összes költés egyharmadát adó 50 cég megkurtította hirdetési költségvetését.

A legnagyobb mértékben az év első felében az internetes hirdetések piaca nőtt, 17,7 százalékkal 5,52 milliárd dollárra. Ezzel az internet messze megelőzi a többi reklámhordozó növekedését: a fogyasztói magazinokban 6,9 százalékkal 11,50 milliárd dollárra, az utcai reklámfelületeken 3,6 százalékkal 1,90 milliárd dollárra, a kábeltévékben 2,8 százalékkal 8,38 milliárd dollárra emelkedett a reklámkiadás.

Eközben csökkent a televíziókban, a rádiókban és a nyomtatott sajtóban közzétett reklámokra fordított összeg. A különböző televíziós reklámok 3,6-5,4 százalékkal estek vissza, 21 milliárd dollárra. A sajtóban megjelenő reklámokra 5,7 százalékkal kevesebbet, 11 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, rádiós hirdetésekre 2,7 százalékkal kevesebbet, 5,14 milliárd dollárt költöttek.

Az idei első félévben a legtöbbet a pénzügyi szolgáltatók költöttek reklámra, a második helyen a távközlési cégek, a harmadikon a helyi szolgáltatásokat, illetve szórakozási lehetőségeket kínáló cégek, a negyediken autóipari cégek álltak.

Mindazonáltal még mindig a nemzeti televíziós csatornahálózat vezet a reklámpiacon: a reklámkiadások 32,8 százalékát szerezte meg az első fél évben, utána 20 százalékkal a magazinok következnek. A lapok részesedése 17,8, a helyi televízióké 10,8, az interneté 7,6, a rádióké pedig 7,1 százalékos volt.