Fapados mobilszolgáltatók jöhetnek

Vágólapra másolva!
Állítólag már tárgyalnak a saját hálózattal nem rendelkező, úgynevezett virtuális mobilszolgáltatók a magyar piacra lépésről. A jelenlegieknél olcsóbb szolgáltatást kínálnának.
Vágólapra másolva!

Nyolc-kilenc milliárd forintra becsüli legfrissebb tanulmányában a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég azt a potenciált, amely a magyar mobiltelefon-piacban rejlik az úgynevezett "fapados" mobilszolgáltatók számára.

Magyarországon, az elemzők szerint minden fontos tényező adott a további fejlődéshez: a lefedettség teljes, gyakorlatilag mindenki rendelkezik mobiltelefonnal, ugyanakkor még nincs a piacon virtuális mobilcég (angol rövidítéssel: MVNO), amely a hálózattal rendelkező szolgáltatók infrastruktúráját használva kínálna igen olcsó, "diszkont" szolgáltatásokat.

A virtuális szolgáltatók számára a piacra lépés akkor reális lehetőség, ha a penetráció - azaz a mobiltelefonok elterjedtsége egy országban - meghaladja a 70 százalékot. "A diszkont szolgáltatók nem forgalmaznak ugyanis olcsó mobilkészülékeket, hanem a meglévőkhöz kínálnak jóval olcsóbb szolgáltatást" - húzta alá Schannen Frigyes, a Roland Berger budapesti irodájának ügyvezető igazgatója az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint.

A jelentős országos lefedettség miatt a virtuális szolgáltatók megkülönböztetett érdeklődést mutatnak a magyar, a cseh és a lengyel piac iránt. Magyarországon a lefedettség jelenleg 101 százalék, ennek ellenére a piacon még mindig nincs jelen virtuális szolgáltató.

A Roland Berger információi szerint éppen ezért már több potenciális piaci belépő folytat tárgyalásokat a mobilszolgáltatókkal. Az elemzők úgy vélik: hamarosan megjelenhet mobilkínálatával a külföldön már tapasztalatokat szerzett UPC, de korábban a Tesco is jelezte érdeklődését.