A BMW-nek semmi sem árt

Vágólapra másolva!
A BMW-nek szemlátomást nem ártanak sem az eddigi euróövezeti kamatemelések, sem a romló gazdasági növekedési kilátások. A cég negyedévről negyedévre nagy eladási javulásokat produkál, a harmadik negyedévi ugrást azonban csak részben támogatta a jobb értékesítés: a nagy többlet főleg a német adóreformból adódott. 
Vágólapra másolva!

A német BMW luxusautógyár-csoport kedden az elemzői várakozásokat messze meghaladó, 803 millió eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, 78 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 452 milliónál.

A költségek növekedés a BMW-t is megviselte, ezt jelzi az adó előtti eredmény szerény gyarapodása. Az adó előtti eredmény 765 millió euró, csak 6,3 százalékkal volt több az egy évvel azelőtti 720 milliónál, erősen elmaradva az elemzői előrejelzések 913 millió eurós átlagától. Ezt az amerikai dollár és a japán jen gyengeségén kívül a növekvő nyersanyagárakkal, az új modellek piacra bocsátásának költségével és a még környezetbarátabbnak nevezett motorok fejlesztési költségeivel indokolták a cégnél. Emiatt az első háromnegyed év átlagában az adó előtti eredmény 17,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

A vásárlók is bírják

A teljes bevétel viszont 19,2 százalékkal 13,778 milliárd euróra nőtt a tavalyi harmadik negyedévi 11,56 milliárdhoz képest, jelezve, hogy a cég be tudja hajtani a költségnövekedésnek legalább egy részét a vevőkörén. Ez a képesség erősen javult az év során ahhoz képest, hogy az első kilenc hónap átlagában a bevételtöbblet 11,1 százalékos volt az egy évvel korábbihoz képest.

A második negyedévben a BMW 753 millió euró adózott eredményt ért el, 4,3 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 787 milliónál; jelentősen fékezte a visszaesést az első negyedhez képest.