A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) ősszel kiírt tenderétől azt várták, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsik és autóbuszok számára 2009. január elsejétől az ország mintegy 6200 kilométernyi közútján (autópályákon, főutakon) lehetővé tegye az elektronikus útdíjfizetést. Plusz pénz sem vándorol ezek után, hiszen meghiúsult a díjbeszedés.
A korábbi parlamenti döntést kioltó módosításra a szó szoros értelmében az utolsó pillanatban tett javaslatot Podolák György szocialista és Lakos Imre szabad demokrata képviselő. Hétfőn volt ugyanis a közlekedési tárgyú törvények módosításáról benyújtott törvényjavaslat végszavazása a parlamentben, és e napon nyújtották be azt a javaslatukat, hogy e jogszabályhoz csapjanak hozzá még egy passzust, miszerint hatályát veszti "az úthasználattal arányos elektronikus díjfizetési rendszer magyarországi bevezetéséről szóló" júniusi országgyűlési határozat. A parlament elfogadta a két képviselő javaslatát, majd jóváhagyta a teljes törvényt is.