Borral itatják a Malév utasait

2008.02.01. 16:25

A Malév kiemelt szerepet szán a magyar borok bemutatásának - mondta Leonov Péter, a társaság vezérigazgatója péntek délelőtt egy Boeing fedélzetén. Szerinte a magyar bor fontos marketingeszköz, az utas az italokon keresztül ismerkedik meg talán először Magyarországgal.

A légitársaság utasai több mint 300 ezer liter bort és pezsgőt kortyolnak el évente. Kéttucatnyi borászat közül válogatták ki azt a kilencet, amely 2008-ban a Malév beszállítója lesz. Olyan cégek mellett voksolt a szakértőkből álló zsűri, amelyek magas minőségű bort képesek nagy mennyiségben és megfizethető árakon szállítani.

A kétfordulós bortenderen - 12 pincészet 84 borából - 9 termelő 14 produktumát választották ki. Ezeket a légitársaság 53 célállomására repülő gépek napi 120 járatán kínálják.

Nem hiányzik a listáról a Törley pezsgő és a klasszikus egri bikavért és tokajit előállító pincészetek és kereskedők sem. Három cég is szállít tokajit a Malévnek, a könnyebb száraz furminttól a patinás édes desszertborokig.

Bort délelőtt tíz óra előtt nem kínálnak a fedélzeten és a rövid, egyórás utakon sem, a hosszabb utakat megtevő járatok turistaosztályain azonban igen. A business osztályon két-két fajta vörös- és fehérbor, egyfajta desszertbor és pezsgő, míg a turistaosztály kínálatában egy-egy fajta fehér- és vörösbor szerepel.

KAPCSOLÓDÓ CIKK