443 millió eurós veszteség az Alcatelnél

Vágólapra másolva!
A francia-amerikai Alcatel-Lucent még nem igazolta a 2006-os vállalategyesülés előnyeit - egyre gyengébb a második generációs mobil berendezések piaca, miközben a csoport sokat költött fejlesztő beruházásokra és szerkezetváltásra.
Vágólapra másolva!

A cég adó utáni vesztesége 443 millió euró, a 2006-ban még különálló két cég együttes, összesen 522 millió eurós adózott eredménye helyett. Az idei első negyedévre is veszteséget jósoltak üzemi szinten, a tavalyi utolsó negyedévihez képest valószínűleg 20-25 százalékkal csökkenő bevételből. Tavaly a bevétel, 17,792 milliárd euró, 2,5 százalékkal kevesebb volt, mint 2006-ban a két cég együttes, 18,254 milliárdos bevétele. Változatlan valutaárfolyamokon 2,1 százalékkal nőtt volna a bevétel.

Az új generációs mobil távközlési berendezések forgalma viszonylag jól alakult mind az Egyesült Államokban, mind Nyugat-Európában, a nagy értékű új megrendelések az egyesülés erejét mutatják, de a céget lehúzták a hagyományos, második generációs berendezések, amelyek értékesítése főleg a felzárkózó piacokon lanyhult, és gyengült a vezetékes berendezések amerikai piaca is.

A vállalat folytatja a költségcsökkentést: a tavalyi első negyedévben 1900 alkalmazottól váltak meg, októberben további négyezer fős leépítést jelentettek be, három év alatt pedig 16 500 embert bocsátanak el 130 országban az eredetileg 79 ezres létszámból.

Az Alcatelnél külön már a 2006-os ütemvesztést is a termékváltás és a terjeszkedés költségeivel és azzal indokolták, hogy a második generációs mobil-beruházások lassan a fejlődő országokban is kimerülnek. Az átalakítás eredményeképpen viszont nőtt a cég előnye a széles sávú, internet protokoll alapú hármas, tévé-, telefon- és internet-kapcsolatot lehetővé tevő vezetékes hálózati berendezések piacán.