Piacvezető lett a Heineken Romániában

2008.03.03. 16:27

Piacvezetővé vált a Heineken Románia, miután a holland sörgyártó cég romániai leányvállalata megvásárolta a Bere Mures sörgyárat Marosvásárhelyen (Targu Mures). A Ziarul Financiar című gazdasági napilap hétfői száma szerint a tranzakció értéke 150 millió euró. Ezzel a Heineken 31 százalékra növeli piaci részesedését, és a tervek szerint évente 6 millió hektoliter sört fog gyártani Romániában.

A Bere Mures tavaly 1,2 millió hektolitert értékesített, Fő sörmárkái a Neumarkt, a Dracula, a Sovata, ezeket a Romániában nagy népszerűségnek örvendő műanyag-üvegekben forgalmazza. A Heineken Romania a Golden Brau, a Silva, a Bucegi és a Ciuc márkájú sört értékesíti. A romániai piacon a Heineken mellett jelentős multinacionális szereplő az InBev Romania, továbbá a United Romanian Breweries Bereprod és az Ursus Breweries. Együtt övék a piac körülbelül hetven százaléka.

Romániában 19,4 millió hektoliter sör fogyott a tavaly, 9,6 százalékkal több, mint 2006-ban, az egy főre jutó sörfogyasztás 9 százalékkal 89 literre nőtt. A romániai sörgyártók egyesületének becslése szerint az idén a román sörpiac várhatóan 5 százalékkal nő, és az egy főre jutó fogyasztás eléri a 95 litert.