Fordulópont előtt az online kereskedelem

Vágólapra másolva!
Egyre többen és egyre többet vásárolnak az interneten keresztül Magyarországon is, két év alatt a forgalom közel két és félszeresére nőtt. A magyar online kereskedelem jelenéről és jövőbeli lehetőségeiről első ízben 2008. április 8-án E-Business Symposiumot rendeznek.
Vágólapra másolva!

A GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint a 14 évnél idősebb lakosság csaknem 40 százaléka rendelkezik internet hozzáféréssel. A jelek szerint azonban a legtöbben csak "moziznak", azaz információszerzésre használják az információs szupersztrádát, majd a kiszemelt terméket mégis inkább a valós világban vásárolják meg, és mindössze csak 5,6 százalékuk vásárolt már valamit a világhálón.

A közeljövőben azonban gyökeres változások következhetnek be, ugyanis amíg 2005-ben a GKI becslése szerint 19,4 milliárd forint volt az online boltok forgalma, addig 2007-ben az összesített forgalom meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. A jelek szerint a kereskedők is erre számítanak, hiszen egyre nő az interneten keresztül értékesítő vállalkozások száma. Ma már nem csak pizzát lehet rendelni a neten, hanem irodaszereket, könyveket, vagy akár nagy értékű számítástechnikai eszközöket, műszaki cikkeket is.

A GKI a látogatottsági adatok alapján megállapította, hogy "a legkorábban ébredőknek" sikerült megőrizni vagy növelni a versenyelőnyüket. Látogatottságuk és árbevételük egyaránt jócskán meghaladja az őket követők hasonló mutatóit. Persze akárcsak a gazdaság más területein, itt sem ülhet egyetlen társaság sem nyugodtan a babérjain. Folyamatosan fejleszteni kell a szolgáltatásokat, mert a vevők ma már több oldalon is körülnéznek, mielőtt döntenek. Az erősödő versenyben emiatt a jelenleg helyzeti előnyben lévő társaságok is gyorsan elveszíthetik hűséges vásárlóikat.

Az első e-Business Symposium igyekszik választ adni azokra a kérdésekre, hogy hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? Mekkora az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon? Meddig tart a desktop - webes világ kettőssége? Hogyan fizethetünk az interneten és egyéb elektronikus csatornákon? Miként alakul az online aukciós és hirdetési piac?

Az E-Business Symposium részletes programja és a részvétellel kapcsolatban további információ az alábbi weboldalon olvasható: http://ebusiness.ap.hu/

Az esemény médiatámogatója az [origo]