Ötödével bővült a Sió árbevétele

Vágólapra másolva!
A Sió-eckes Kft. közel 20 százalékkal növelte nettó árbevételét tavaly az előző évhez képest - tájékoztatott Fazekas Endre, a cég ügyvezető igazgatója. A magyarok fejenként 40 liter gyümölcslevet fogyasztanak éves átlagban.
Vágólapra másolva!

A Sió-eckes Kft. 2007-ben 17,6 milliárd forintos árbevételt ért el, szemben a 2006-os 14,5 milliárd forinttal. Így a társaság volumen tekintetében átlépte a 20 százalékos piaci részesedést, értékben pedig megközelítette a 28 százalékot a Nielsen Piackutató Vállalat adatai szerint.

Az EBIT, vagyis az adózás és a finanszírozási költségek előtti eredmény megközelítette az 500 millió forintot. Tavaly a cég csak mintegy 10 ezer tonna belföldi gyümölcsöt tudott feldolgozni a mostoha időjárás miatt, szemben az átlagos évi 12-15 ezer tonnával.

A cég Sió márkanév alatt a múlt évben Magyarországon mintegy 62 millió liter gyümölcslevet értékesített az előző évi 58 millió literrel szemben. Emellett eladott 15 millió liter Hohes C termékcsaládhoz tartozó gyümölcslevet.

Magyarországon egy ember évente átlagosan valamivel több mint 40 liter gyümölcslevet fogyaszt. A cég menedzsmentje arra számít, hogy az idén a Sió-eckes árbevétele eléri majd a 20 milliárd forintot.