Outlet Center épült 4 milliárdért

Vágólapra másolva!
Négymilliárd forintos beruházással épült fel az M3 Outlet Center Polgár mellett a GVA Robertson szervezésében, az épületnek március végén volt a műszaki átadása, a fejlesztés finanszírozó bankja az MFB.
Vágólapra másolva!

Tilki Róbert a GVA Robertson Hungary ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a 13 ezer négyzetméteres center május 17-én nyílik meg, s kezdetben 400 munkahelyet teremt. Hozzátette: a 2009 tavaszára tervezett második ütemben további négyszáz munkahelyet hoznak létre. A center tulajdonosai magánszemélyek, s 10 éves megtérülési idővel számolnak.

Az outlet center, amely a főváros vonzáskörzetén kívül esik, nemcsak a magyar, hanem külföldi, például román és ukrán vásárlókra is számít. Az ügyvezető úgy vélte, a kelet-magyarországi nagyvárosokból Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc, Eger, Szolnok és Békéscsaba, valamint a határ közeli településekről több millió vásárlója lehet a központnak.

Tilki Róbert kifejtette: a tipikus magyar outlet center látogató 30-50 éves, magasabb vásárlói kategóriába tartozik, s márkás termékeket akar venni. Évente 3-6-szor megy vásárolni, s egy alkalommal minimum két órát tölt el a centerben, s az 5000-10 000 forint közötti árú termékeket keresi. Nagy valószínűséggel a center 60 kilométeres körzetében lakik, de vannak olyan látogatók is, akik 1,5-2 órát is utaznak.

A centert azért Polgáron építették meg, mert a régió három nagy városa, Miskolc, Debrecen és Nyíregyháza egyformán 50 kilométerre van tőle, autópályán megközelíthető, s így az utazási idő e városokból mintegy 30 perc.

Az ügyvezető az GVA Robertson megbízásából az AC Nielsen által az öt keleti és észak-keleti megyére kiterjedő felmérést ismertetve elmondta: a régióban a megkérdezettek 90 százaléka vásárolna outlet centerben, 58 százalékuk elsősorban sportruházatot, 52 százalékuk cipőt venne.