A mostani előrejelzés szerint 2009-ben a korábban ígért 109 helyett csak 25 gép kerül a megrendelőkhöz. A Boeing harmadik alkalommal jelentett be csúszást. A cég módosította a Dreamliner továbbfejlesztési terveit is. A 787-9-es méretesebb változatot 2012-re ígérik, a 787-3-as, rövidebb hatótávolságú modell pedig, amelyet korábban 2010-re időzítettek, még később kerülhet piacra.
Legutóbb tavaly ősszel közölte a társaság, hogy - bár jó úton halad a gyártási gondok kiküszöbölése - 2008 májusa helyett csak az év végén lesznek képesek leszállítani az első környezetbarát repülőgépeket - írta csütörtöki számában a The Wall Street Journal.
A vállalat eddig mintegy 900 megrendelést kapott a fémszálas műanyagelemeket is tartalmazó, ezért a hagyományosnál könnyebb és 20 százalékkal kisebb fogyasztású 787-esekre.
A legnagyobb megrendelők
ILFC (amerikai) | 74 |
Qantas (ausztrál) | 65 |
All Nippon Airways (japán) | 50 |
Air Canada (kanadai) | 37 |
JAL International (japán) | 35 |
Forrás: The Wall Street Journal
A Boeing alkatrész-beszállítási fennakadásokkal indokolja az ismételt halasztást. A megrendelők között az All Nippon bírálta legélesebben az amerikai gyártót; az eredeti tervek szerint a japán társaság kapta volna idén májusban az első gépet.
A Boeing várhatóan több millió dolláros kedvezményekkel és büntetéssel lesz kénytelen fizetni a sorozatos elmaradásért. Steven Udvar-Hazy, a legnagyobb megrendelést leadó ILFC repülőgép-kölcsönző cég magyar származású elnöke annyit jegyzett meg az újabb késedelemmel kapcsolatban, hogy az új gyártási menetrend reálisabbnak tűnik a korábbiaknál.