Az új biztosítási konstrukció a bérből és fizetésből élők számára nyújt védelmet munkanélküliség és keresőképtelenség esetére. A hiánypótló termék bevezetése után a GfK Hungária Piackutató Intézet reprezentatív felmérést készített a fogadtatásról.
A kontinens 19 országában aktív ACE European Group biztosítótársaság arra dolgozott ki biztosítást, ha valaki önhibáján kívül veszíti el munkáját vagy válik keresőképtelenné. A Havi Fix névre keresztelt termék emellett baleseti halál és rokkantság esetén egyszeri, 1-5 millió forintos kifizetést garantál.
A termék célcsoportja a teljes munkaidőben foglalkoztatott, internet-hozzáféréssel rendelkező, 22-55 éves felnőttek, akik jelenlegi munkahelyükön legalább egy éve folyamatosan alkalmazásban állnak és munkaviszonyuk határozatlan időre szól.
A vizsgált célcsoport meglehetősen pozitívan fogadta az új terméket: 81 százalékuknak első látásra is tetszik a konstrukció, 48 százaléknak pedig a biztosítási konstrukció díjszabása, ára is elnyerte tetszését, ami a biztosítandó személytől függően átlagosan havi 2-3 ezer forint között van.
A termék iránt érdeklődők közel fele felsőfokú iskolai végzettségű, és az összes érdeklődő 90 százaléka rendelkezik legalább érettségivel. Az érdeklődők nagy része a 30-49 éves korosztályból kerül ki: háromból két érdeklődő ebbe a korosztályba sorolható.
Az ismertetést követően a megkérdezettek 60 százaléka jelezte, elképzelhető, hogy kötni fog ilyen biztosítást, míg 8 százalékuk már most biztos abban, hogy megvásárolja a terméket.
A biztosítás iránt nem érdeklődők között 39 százaléknak már van elegendő biztosítása, 30 százalék tud másra támaszkodni baj esetén, 24 százalék pedig nem tart attól, hogy tartósan munkanélkülivé vagy keresőképtelenné válik.
A biztosításról itt olvashat bővebben.