A vezérigazgató szerint a nyereség csökkenése egyértelműen a kedvezőtlen gazdasági környezet számlájára írható. Tavaly ugyanis esett mind a lakossági fogyasztás, mind pedig a kereskedelmi forgalom volumene.A háztartások fogyasztása az előző évhez képest 2,2 százalékkal, a kiskereskedelmi forgalom pedig 3 százalékkal mérséklődött a múlt évben.
A cégcsoport bruttó árbevétele ugyanakkor az előző évi 400 milliárd forintról 440 milliárd forintra emelkedett 2007-ben. Az árbevétel 80 százalékát az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom adja a cégcsoporton belül.
A Coop-csoportnál tavaly több mint 2 milliárd forintot költöttek fejlesztésre. Ebből zöldmezős beruházásokat, bolt-korszerűsítéseket, az informatikai és logisztikai rendszer modernizálását valósították meg. Az idei évben a múlt évihez hasonló összegű fejlesztést szeretnének megvalósítani.
Murányi László elmondta, hogy várakozásaik szerint az idén megfordul a múlt évi negatív tendencia: mintegy 1 százalékkal nő a lakossági fogyasztás és mintegy másfél százalékkal a kereskedelmi forgalom. Így várható, hogy a cégcsoport árbevétele az előző évihez képest mintegy 10-12 százalékkal magasabb lesz. A vezérigazgató nem zárta ki azt sem, hogy a Coop-csoport árbevétele esetleg eléri, vagy némileg meghaladja az 500 milliárd forint.