Vágólapra másolva!
Miközben a szórakoztató elektronikai cikkek magyarországi összárbevétele 14,3 százalékkal, az eladott termékek darabszáma pedig 17,8 százalékkal esett vissza, a hazánkban 138 boltot működtető Euronics Kft. forgalma feleannyival szűkült, mint a vetélytársaké - tudjuk meg a Világgazdaság keddi számából.
Vágólapra másolva!

Rohrböck András szerint a visszaesés oka egyrészt az, hogy kevesebben vásárlonak hitelből (tavaly a legnagyobb hitelkihelyező éppen az Euronics volt: árbevételük 40 százalékát is elérték a hitelre történő vásárlások, idén az első negyedévben azonban 15 százalékkal kevesebb a hitelből vásárló), másrészt, hogy az étékesített termékek száma annak ellenére csökkent, hogy a divatos termékkörök ese4tében a növekedés többszörös.

A 2007-es első negyedévhez képest a notebookok 119, a mobiltelefonok 55, a GPS-ek 226, az MP4-ek 29 és a televíziók is 29 százalékkal több bevételt hoztak a cégnek az idei év hasonló periódusában.

Külön érdemes figyelni a labdarúgó EB-t megelőző időszakban a televíziók keresletének változását. A körülbelül 450 ezer elkelt készüléknek a fele még mindig hagyományos. Az LCD-tévék eladása csak áprilistól kezdtek el növekedni a Gfk. Hungáária kimutatása szerint, ekkor 4,3 százalékkal több tévét adtak el a megelőző hónaphoz képest.

Az Euronics Kft. mintegy ezer embernek ad hazánkban munkát, árbevétele pedig tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot. A társaság a Közép-Európában piacvezető Euronics International csoport tagja - írja a Világgazdaság.