Nem lassul a szupermarketek hódítása

Vágólapra másolva!
Egyre inkább szupermarketben vásárolja az élelmiszert a magyar. A bolttípus az átlagot jóval meghaladó mértékben növelte eladásait 2007-ben, a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriából. A szupermarketek vásárlói különösen sok húskészítményt, sajtot és gyümölcslevet tesznek a kosarukba.
Vágólapra másolva!

Tovább bővült a szupermarketek hálózata: Tavaly 23, idén eddig 9 új egységet nyitottak, és ezzel számuk 406-ra emelkedett. A Tesco hat, míg a Spar három szupermarketet nyitott idén eddig. Közben egyre nagyobb a szupermarketek átlagos eladótere. Múlt év végén 606 négyzetmétert regisztráltak, egy évvel korábban 587-et, míg előtte 572-t.

A szupermarket fő vonzereje hagyományosan az élelmiszer. Ezt bizonyítják a Nielsen adatai is: Élelmiszerből a szupermarket csatorna értékben mért forgalma jóval az átlag felett, 18 százalékkal emelkedett tavaly, az előző évhez képest. Ugyanakkor a csatorna piaci részesedése tavaly 1 százalékponttal, 10 százalékra nőtt a Nielsen által mért 90 kategória értékben mért bolti eladásaiból, az előző évhez viszonyítva. Ezt a 10 százalékos piaci részesedést, a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer kategória közül a következőkben haladja meg a szupermarket: Húskészítmény, sajt, gyümölcslé, tejföl, hűtött szeletes édesség és gyümölcsjoghurt. A nagyobb kategóriák közül, a szupermarketek magas részaránya miatt említést érdemelnek még az alábbiak: tészta, édes keksz, margarin, jégkrém, cukorka, valamint szeletes csokoládé. Ha végigtekintünk a 90 kategóriában a szupermarketek piaci részesedésén, akkor a legnagyobb számot a müzlinél találjuk (21 százalék).