Gazdagítják a nők az EB-t

Vágólapra másolva!
Fontos szerepet játszanak az UEFA EURO 2008™ Európa-bajnokság gazdasági sikerében a nők, akik legalább 140 millió euróval veszik ki részüket a tornához kapcsolódó fogyasztásból - állítja egy, a MasterCard megbízásából készült tanulmány.
Vágólapra másolva!

A kereskedők forgalmát mérkőzésenként 4 millió euróval növelik a szebbik nem tagjai, ami tartalmazza az emléktárgyak, az étel-ital, a szállás, a közlekedés valamint a TV készülékekre költött pénzt is. Ez az UEFA EURO 2008™ bajnokság generálta forgalom mintegy 10 százaléka, a MasterCard becslése szerint összesen 1,4 milliárd euró (350 milliárd forint). Az Eb-n résztvevő hölgyek leginkább futball-mezekre, arcfestésre, szállásra és étkezésre költenek. Azok, akik otthonról követik a mérkőzéseket, fokozottabban keresik a nyomtatott hírújságokat, magazinokat, gyakrabban térnek be szurkolni bárokba vagy kávézókba, így járulva hozzá az Eb anyagi sikeréhez.

Természetesen a nők labdarúgáshoz köthető költése nem egyenlően oszlik meg az országok között. Az Európában tapasztalható társadalmi és kulturális különbségek miatt néhány országban, pl. Németországban vagy Svédországban a nők költése eléri a teljes rajongói forgalom 30 százalékát, míg a kontinens tradicionálisabb társadalmaiban ez az arány alacsonyabb, mint 10 százalék.

A kutatás kimutatta, hogy azok a nők, akiket megérint a foci, nagyobb eséllyel vásárolnak futball-mezeket, emléktárgyakat, szívesebben vesznek részt fogyasztói promóciókban, mint az ellenkező nemű szurkolók. A MasterCard tanulmánya szerint a futball-vezetők egyre inkább kezdik felfedezni a női rajongókban rejlő lehetőségeket. Ugyanakkor a kártyatársaság kutatása arra is rávilágít, hogy bár a nők Eb-költése jelentős, futballtól független dolgokra (wellness-re, nyaralásra és szórakozásra) továbbra is többet költenek a torna ideje alatt, mint a labdajátékra.