Franchise-dömping készül Magyarországra

2008.07.01. 16:53

Magyarország egyre népszerűbb célpont a külföldi franchise-hálózatok számára. Szinte napról napra érkeznek megkeresések a hazai franchise-tanácsadó cégekhez magyar átvevőt kereső hálózatoktól. Működési területüket tekintve teljesen eltérő cégekről van szó: étterem, kávézó, festékgyártó, bútorbolt, fagylaltozó.

Három bútoros hálózat igyekszik hazánkba, egyik a Banak Importa, amely gyarmati stílusú bútorzatot kínál legalább 150 négyzetméteres egységeiben. Közel 300 üzlete működik világszerte. A jog megszerzése nem olcsó: 3 egységet is nyitnia kell az átvevőnek, mire megkaphatja a mesterjogot - derül ki a Dakexpo Kft. adataiból.

A másik bútornagyhatalom a spanyol Kolonial Home. Bútoraikat a rusztikus és a modern stílus kombinációja, valamint az egzotikus dekoráció jellemzi, ezeket a cég saját maga tervezi és gyártja le. Az üzletekben világszerte elismert dizájnerek bútorkreációit találjuk meg. Franchise-rendszerük jellemzője, hogy nincsen royalty (forgalmi jutalék) és nincsen minimum havi megrendelésmennyiség. Szintén jönne az exkluzív kivitelű bútorokat forgalmazó Igorri is, amely hangulatában elegáns, ugyanakkor lakályos környezetet teremt termékeivel.

A bútormogulok mellett élénken érdeklődik a magyar piac iránt az Eurotex, a festékeket és azokhoz tartozó kiegészítőket (ecseteket, ragasztókat, tapétát, sőt, még barkácsgépeket is) forgalmazó hálózat, amelyet 1981-ben alapítottak Spanyolországban. Egy egység minimum 180 négyzetméteres. Ez a koncepció sem kér royaltyt, sőt belépési díjat sem.

Vendéglátás terén sem állunk rosszul. A négy koncepciót egybefogó Comess Group, most megújult ajánlatokkal bombázza a magyar piacot. A Lizarran, a Cantina Mariachi, a Pasta City és a Rock&Ribs mind különböző jellegű éttermeivel várja az éhes vendégeket, sorrendben spanyol, mexikói, olasz és amerikai (vadnyugati) hangulatú egységeket kínál átvevői számára. A spanyol Tapas Bar is érdeklődik, ez a franchise szintén jellegzetes spanyol és mexikói fogásokat szolgál fel egységeiben.

 

Forrás: [origo]
Café Jubilee

 

Az éttermek mellett kávézókból sincs hiány. A C House, a Chiaroscuro, a Café y Té és a Café Jubilee mind magyar átvevőt keres hálózata számára. A papírpoharas kávézólánc, a Whitbread Plc. angol vendéglátó vállalat tulajdonában lévő Costa Coffe is Magyarországra készül. A cégért mintegy 600 kávézó viseli elsősorban Nagy-Britanniában, de több egysége működik a Közel-Keleten, Pakisztánban és Indiában, a közelmúltban pedig egy kínai céggel alapított vegyesvállalatot.

Az Angliában népszerű  Premier Inn, Table Table, Brewers Fayre, Taybarns és Beefeater vendéglátóegységeket is birtokló Whitbread sajtóközleménye szerint, Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában és Szingapúrban lép piacra a Costa Coffe franchise-szerződés keretében.

Budapest Belvárosában nyílik a következő Häagen-Dazs üzlet, miután sikeresnek bizonyult a tavaly év végi bemutatkozás az Aréna Plazában. Az ottani fagylaltozó és kávézó mellett már néhány, a cég által kiválasztott csemegeüzletben és áruházláncban is hozzá lehet jutni a prémium fagylaltokhoz. Az új helyszínt egyelőre még keresik, de a vállalat a korábbihoz hasonlóan ezt is franchise-rendszerben kívánja működtetni.

Egy lett franchise-koncepció, a Double Coffee nevű kávézólánc is jelezte, hogy szívesen nyitna egységeket Magyarországon. A hálózat 2002-es alapítása után a kávézó igen hamar a balti országok egyik legnagyobb hálózata lett. Fejlődése olyan dinamikusra sikerült, hogy bekerült az 500 leggyorsabban fejlődő európai hálózat közé.

A vállalkozás jelenleg öt országban működtet egységeket, mindhárom balti államban, illetve az ukrán és a fehérorosz piacon is megvetette már a lábát. Sőt, az idei olimpiára látogatók, akár már Kínában is beszerezhetik a "dupla kávét", ez év júliusában ott is megnyílik az első két üzlet. Egy 150 négyzetméteres egység kialakítása egyébként kevesebb mint 180 ezer euróba kerül.

KAPCSOLÓDÓ CIKK