Szinte eltűnt a Levi's nyeresége

Vágólapra másolva!
Az elsősorban farmernadrágjairól ismert, egyesült államokbeli székhelyű Levi Strauss ruházati termékeket gyártó vállalat nyeresége a tavaszi hónapokban 98 százalékkal esett vissza. A mélyrepülést a fogyasztói költések világszerte tapasztalható csökkenése okozta, és egy drága, új szoftver, ami zavart keltett a szállításokban.
Vágólapra másolva!

A csoport a gyenge gazdasági környezettel, illetve egy új üzleti szoftver költségeivel és váratlan hibáival indokolta a második negyedéves eredmények zuhanását. A bevezettett üzleti alkalmazás a hajószállítmányok késését és az amerikai piac zsugorodását idézte elő. Ezen kívül, az európai és ázsiai fogyasztókat az emelkedő költségek is elijesztették a vásárlástól.

Legatyásodott vásárlók

Az eredmények egy kétéves, egészséges profitnövekedési szakaszt zártak le - fogalmaz a cég közleménye. A társaságnak a globálisan csökkenő fogyasztói költésekkel szemben kellene növelnie eladásait, mivel a világszerte emelkedő élelmiszer- és energiaárak az USA-ban, Európában és Ázsiában is súlyos csapást mértek a fogyasztók pénztárcájára. Összességében 8 százalékkal csökkent a globális forgalom az első negyedben.

Az eredményeket ezeken kívül visszahúzta a Levi's kiskereskedelmi terjeszkedése is, a társaság ugyanis bővíti a jelenleg mindössze 48 tagból álló amerikai bolthálózatát is.