A vállalatok ugyanúgy kvótát kapnának a légkör felmelegedéséért felelős gáz kibocsátására, mint például a nehézipari üzemek, s ennek túllépése esetén pluszkvótát kellene vásárolniuk. Mivel a kibocsátás mérésének módszerét még nem dolgozták ki, a Malév nem tudja megbecsülni, mekkora többletkiadással jár számára az új szabályok betartása - írja a Napi Gazdaság.
Az Európai Bizottság hatástanulmánya szerint a jegyárak várhatóan 4,60 és 39,60 euró között emelkednek. A légitársaságok nemzetközi szövetsége, a IATA prognózisa szerint az első évben 3,5 milliárd euró többletköltséget okoz az új rendszer. Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) 2012-2022 között összesen 177 milliárd euró pótlólagos költséget prognosztizál.
Emellett a szigorú európai szabályozás más útvonalra terelné a gépeket, aminek a helyi légtársaságok látnák kárát - áll a Napi Gazdaságban.