Kvóta emeli a légi közlekedés költségeit

Vágólapra másolva!
A jegyárak emelkedéséhez és a verseny torzulásához vezethet az az uniós szabályozás, amely 2012-től bevonná a légitársaságokat a szén-dioxid-kereskedelembe - mondta az MTI-nek Németh Krisztina, a Malév Rt. kommunikációs vezetője.
Vágólapra másolva!

A vállalatok ugyanúgy kvótát kapnának a légkör felmelegedéséért felelős gáz kibocsátására, mint például a nehézipari üzemek, s ennek túllépése esetén pluszkvótát kellene vásárolniuk. Mivel a kibocsátás mérésének módszerét még nem dolgozták ki, a Malév nem tudja megbecsülni, mekkora többletkiadással jár számára az új szabályok betartása - írja a Napi Gazdaság.

Az Európai Bizottság hatástanulmánya szerint a jegyárak várhatóan 4,60 és 39,60 euró között emelkednek. A légitársaságok nemzetközi szövetsége, a IATA prognózisa szerint az első évben 3,5 milliárd euró többletköltséget okoz az új rendszer. Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) 2012-2022 között összesen 177 milliárd euró pótlólagos költséget prognosztizál.

Emellett a szigorú európai szabályozás más útvonalra terelné a gépeket, aminek a helyi légtársaságok látnák kárát - áll a Napi Gazdaságban.