Vágólapra másolva!
A cég fogyasztóinál túl hosszú ideig volt áramkimaradás ezért a Magyar Energia Hivatal (Meh) eljárást indított az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató ellen, mivel a cég így 2007-ben nem teljesítette a minimális minőségi követelményeket - közölte a Meh kedden. Az eljárás eredménye bírság lehet. 
Vágólapra másolva!

A 2007-es teljesítés alapján a Meh megállapította, hogy az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató az áramkimaradás átlagos időtartamát tekintve 40 százalékkal rosszabbul teljesített az országos átlagnál.

A német RWE-EnBW tulajdonában lévő Budapesti Elektromos Művek Nyrt. (Elmű) a szolgáltatás nem tervezett kimaradásának átlagos gyakoriságát tekintve teljesített rosszul, de az még a bírságolási tűréshatáron belül van.

A hivatal 2003 óta állapítja meg a minimális minőségi követelményeket és az elvárt színvonalat. A Meh ezeket a rendkívüli időjárás hatásának ellensúlyozására hároméves átlag alapján határozza meg.

A Meh megjegyzi, hogy a magyar mutatók nemzetközi összehasonlításban a rosszak között vannak. Nem tervezett áramkimaradás 2007-ben fogyasztónként 1,83 alkalommal fordult elő, és több mint két órán át, 130,8 percig tartott. 2006-ban nem tervezett áramszünet fogyasztónként 1,79 alkalommal fordult elő és összesen 127,7 percig tartott.

Jól teljesített viszont az E.ON Tiszántúli Áramszolgáltató Zrt., mely az ezt megelőző évben rendelkezett a megengedettnél rosszabb mutatókkal. A tavalyi szankcionálás után, idén javulásnak indultak a mért mutatók.

Németországban az áramszünetek fogyasztónként mindössze 21,9 percig tartottak 2007-ben. A Meh még ebben a hónapban közzéteszi a részletes adatokat.