Később gyártják a 4-es metró szerelvényeit

Vágólapra másolva!
A 4-es metróvonal építési munkáinak késésére hivatkozva átütemezte a metrószerelvények gyártását, ugyanakkor meghosszabbítja azok garanciális időszakát az Alstom Transport.
Vágólapra másolva!

Az elhúzódó munkálatok késztették arra az Alstomot, hogy a BKV-val való egyeztetést követően a 4-es metró szerelvényeinek gyártását átütemezze - írta közleményében a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek gyártásával és szállításával megbízott cég. Hozzátette, hogy az átütemezés "jár ugyan némi többletköltséggel a BKV számára", ugyanakkor az Alstom meghosszabbítja a szerelvények garanciális időszakát.

A hónap elején látott napvilágot az a sajtóértesülés, amely szerint akár fél évet is csúszhat a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek szállítása. A BKV akkor az MTI-t arról tájékoztatta: az Alstomnak 2007. február 28-ig kellett volna az előzetes típusengedélyt beszereznie, de ezt csak fél év csúszással tette meg. A BKV több százmilliós kötbért követel az Alstomtól, a tárgyalások jelenleg is folynak a két cég között.

Már szeptemberre elkészültek volna

Az Alstom hétfőn azt közölte az MTI-vel: "minden tőle telhetőt megtett az M2 és M4 metróvonalra szánt járművek előzetes típusengedélyének határidőre történő beszerzésért, de ebben az együttműködési folyamatban minden érintett félnek teljesítenie kell saját kötelezettségeit".Kitért arra, a 2-es metróvonalra szánt járművek szállítását úgy ütemezte át, hogy a szerelvények 2009. szeptember 11-re, az üzembe helyezési határidőre készen álljanak.

Az Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket. Az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37 metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet ez év májusától egy éven át szállították volna le. A 4-es metró járművei ez év novemberétől 2009 szeptemberéig érkeztek volna.

Az Alstom még tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás. A BKV emiatt mintegy 13 millió euró kötbért igényelt az Alstomtól. A cég vitatta a kötbér jogosságát, egyidejűleg kezdeményezte a projekt csaknem egy évvel való meghosszabbítását, amiért csaknem 15 millió eurós többletköltségre jelentett be igényt.

A szerelvények szállításának csúszása befolyásolja a Siemensszel között, vonatbefolyásoló rendszerek telepítéséről szóló szerződések határidős teljesítését. A késedelem miatt a BKV-nak kötbért kellene fizetnie, amelynek összege a 2-es metró esetében minimum 975 ezer euró.