Vágólapra másolva!
A fuvarozói érdekvédelmi képviseletek, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) és a Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) képviselői munkabizottságot alakítottak, hogy megvitassák a megrendelők számára kötelező 30 napos fizetési határidő és a kötelező szállítási inkasszó bevezetésének kérdését.
Vágólapra másolva!

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára az MTI-nek csütörtökön elmondta: a felek megállapodtak abban, hogy a kormány két hét múlva tárja a bizottság elé a két témát érintő javaslatcsomagját.

Tárgyaltak az elektronikus útdíj bevezetéséről is, és a kormány ígéretet tett arra, hogy javaslatait szeptember elején adja át véleményezésre az érdekképviseleteknek.

A fuvarozók szeretnék elérni, hogy az elektronikus, teljesítményarányos útdíj bevezetése ne járjon a szektor versenyképességének romlásával, és a beszedett pénzeket az utak minőségének javítására, pihenőhelyek, illetve kiszolgáló létesítmények építésére fordítanák. Azt is szorgalmazzák, hogy a bevételek bizonyos hányadát jutassák vissza a fuvarozóknak eszközkorszerűsítésre, oktatásra és infrastruktúra-fejlesztésre.

A megrendelői oldal számára kötelező 30 napos fizetési határidőt azért tartják fontosnak az érdekvédelmi képviseltek, mert a túl hosszú határidők gyakran okoznak likviditási nehézségeket a fuvarozóknak. Az inkasszó intézményével kapcsolatban a vállalkozók álláspontja szerint fontos, hogy lehetőségük nyíljon a szállítási díj azonnali beszedésére, ezzel csökkentve a "lánctartozásokból" eredő díjbeszedési várakozási időket.

A kormány egy hónapja írta alá a megállapodást, amely a közlekedési szolgáltatók megromlott versenyhelyzetének javítását, illetve az ágazat működőképességének fenntarthatóságát célozta. A megállapodásban a kormány vállalta, hogy a bevezetendő elektronikus útdíj kérdésében folyamatosan egyeztet majd a fuvarozói érdekképviseletekkel, és kidolgoz egy 2009-től érvényes veszteségenyhítési programot.