Vágólapra másolva!
A TIR tartalékképzésére kíváncsi a pénzügyi felügyelet, amely tegnap indított ellenőrzést a biztosító egyesületnél. Eközben a Pénzügyminisztérium a MÁV Biztosító körül kialakult helyzetet vizsgálja, Veres János tegnap levélben kért tájékoztatást a PSZÁF-től az ügyben - tájékoztat a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) tegnap vizsgálatot kezdett a TIR Biztosító Egyesületnél - tudta meg a Népszabadság. Információnk szerint a felügyelet az egyesület tartalékolását ellenőrzi, vagyis arra kíváncsi, hogy a biztosító eszközei kellő fedezetet nyújtanak-e a már bekövetkezett, de még ki nem fizetett, illetve a várhatóan bekövetkező káreseményekre.

Gálffy Alice, a TIR vezérigazgatója a Népszabadságnak elmondta, hogy értetlenül állnak a vizsgálat előtt, hiszen a már leadott második negyedéves adataikból is egyértelműen látszik, hogy az egyesület eleget tesz a tartalékképzésre vonatkozó törvényi előírásoknak. A TIR vezetője attól tart, hogy az ellenőrzés igazi oka a MÁV Biztosító körül kialakult botrány, s az ügyfeleit cserbenhagyó biztosító miatt romlik a többi egyesület, így a TIR megítélése is.

A Közlekedési Biztosító Egyesületnél (KÖBE) nem tart vizsgálatot a PSZÁF, s a biztosítónál nem érzik úgy, hogy a felügyelet megkülönböztető figyelemmel "tűntetné ki" a biztosító egyesületeket - mondta kérdésünkre Tóth Sándor. A KÖBE értékesítési igazgatója szerint az egyesület kötelező üzletága évek óta az egyik legnyereségesebb a piacon, s ennek köszönhetően a biztosító saját tőkéje meghaladja a szükséges szavatoló tőke kétszeresét.

Binder István, a PSZÁF szóvivője a TIR-nél tartott vizsgálatról a Népszabadság megkeresésére nem kívánt közelebbit elárulni, azt azonban elmondta, hogy a kampány közeledtével a felügyelet - az autósok biztonságának szavatolása érdekében - fontosnak tartja megvizsgálni, hogy a kötelezővel foglalkozó biztosítók felkészültek-e az átszerződési időszakra. Ellenőrzések bármelyik biztosítónál lehetnek, kisebbeknél és nagyobb ügyfélállománnyal rendelkezőknél is, tekintet nélkül arra, hogy egyesületi formában vagy részvénytársaságként működnek - tette hozzá.

Veres János a MÁV Biztosítóról is tájékoztatáást kért

Eközben értesülésünk szerint Veres János levélben kért tájékoztatást a PSZÁF-től a MÁV Biztosító helyzetéről. A felügyelet múlt héten kezdeményezte a társaság engedélyének visszavonását a minisztertől, ám ennek megadása helyett a tárca vezetője csak egy érdeklődő levelet írt. A pénzügyminiszter konkrét intézkedési javaslatot kért, és többek között arra is kíváncsi, mennyi pénze van az egyesületnek, a MÁV Biztosító eszközei a károk mekkora részére nyújtanak fedezet.

Binder István a Népszabadság információit nem erősítette meg. A felügyelet múlt pénteki közleményéből az már egyértelműen kiderült, hogy a MÁV Biztosítónál csak a már meglévő, illetve várhatóan még felmerülő károk felére van fedezet. A jelenlegi függőkár-állomány mintegy kilencmilliárd forintra rúg, vagyis már most több mint négymilliárd forint értékű kárért az ügyfeleknek kell helytállniuk.

Közben az egyesület ügyfelei tovább súlyosbítják helyzetüket. A MÁV Biztosítótól származó a kötelezőjét a biztosítónál megkötő autósok közel fele még nem fizette be harmadik negyedéves díját, pedig egy nap múlva lejár a harminc napos határidő. Ezek az ügyfelek talán úgy gondolják, hogy nem lehet bajuk abból, ha nem fizetnek egy amúgy is megszűnésre ítélt biztosítónak, ám valójában sokat kockáztatnak, hiszen a MÁV Biztosítónál a díj nem fizetése miatt így elveszítik bonuszaikat. Így később csak A0 besorolással köthetnek új kötelezőt, az új biztosító csak elmaradt díjuk rendezése után veheti át őket, közúti rendőri igazoltatásnál július 31-től járművüket kivonhatják a forgalomból, ha pedig addig okoznak balesetet, míg az új biztosítást meg nem kötötték, az okozott károkért maguknak kell helytállniuk. Igaz: ez előfordulhat akkor is, ha kifizették a díjat a MÁV Biztosítónak.