A Szerbiát átszelő útból eddig az Újvidék és Leskovac közötti, mintegy 350 kilométeres szakasz készült el.
Délen, ahol nagyobb részt hegyek között halad az út, több mint száz kilométert kell kiépíteni, és Újvidék és a magyar határ között is csak autóút halad, mintegy nyolcvan kilométer hosszan, amelyet tovább kell építeni.
Eközben - mint arra a szerb elnök is felhívta a figyelmet - Bulgáriában és Romániában sebesen épül az 4-es folyosónak nevezett, a görögországi Solunát Budapesttel összekötő autópálya.
Ha az elkészül a 4-es folyosó, Szerbia menthetetlenül kikerül az európai közlekedés fő áramából, annál is inkább, mivel akkor az Égei-tengertől az EU-n belül, autópályán haladhatnak az áruszállító járművek, és ez kamionok esetében jelentősen csökkenti a szállítási időt.
Ez tette prioritássá a szerb közlekedésfejlesztésben azt is, hogy autópályává építsék ki a 10-es folyosó Nistől kezdődő, Bulgáriába vezető leágazását.