Nőtt a jégkrémfogyasztásunk

Vágólapra másolva!
Tovább nőtt a jégkrémek forgalma: évente 17,5 milliárd forintot költ a magyar lakosság erre a hideg nyalánkságra - tájékoztatta az MTI-t az ACNielsen Piackutató Kft.
Vágólapra másolva!

A kiskereskedelemben eladott jégkrémek mennyisége a 2007. június-2008. májusi időszakban meghaladta a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző egyéves időszakban. Értékben a növekedés 8 százalék.

Nőtt az úgynevezett impulz - pálcikás, tölcséres és szendvicsformájú - jégkrémek forgalma; ezeket többnyire a boltban, az eladás helyszínén látják meg és kívánják meg a gyerekek és a felnőttek egyaránt.

Rájuk jut az értékesítés több mint egyharmada. Jelentősebb részt, közel kétharmadot képviselnek a családi, nagydobozos hideg édességek, bár a piaci részesedésük némileg csökken - állapították meg a piackutatók. A Nielsen kereskedelmi indexe ugyanakkor nem tartalmazza a vízparti, üdülőövezeti vagy az utcán hűtőkből kínált jégkrémek eladását.

A jégkrém szezonális termék. A családi fajta nyáron olcsóbb, szezonon kívül drágább. Egy liter átlagára decemberben és januárban 589 forint volt, májusban ez 557-re csökkent.

Ugyanakkor az impulznak nevezett jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban viszonylag magas.

Jégkrémet jórészt 400 négyzetméternél nagyobb boltban, diszkontban és szupermarketben vásárolnak az emberek. A hipermarketpiac részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi, hasonló periódusban.