Skoda: három év múlva évi egymillió autó

2008.08.01. 7:41

A cseh Skoda Auto a tervek szerint a következő három év alatt évi egymillió darabra növeli autógyártását, részint annak köszönhetően, hogy csehországi gyáraiban fejleszti a gyártókapacitást, illetve külföldi - kínai, oroszországi és indiai - gyáraiban bővül a termelés - közölte a Skoda magyarországi képviselete.

A tervek összhangban állnak a Skoda idei első féléves értékesítési adataival, amelyek szerint 2008 első félévében a márka eladása 17,9 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest, összesen 366 686 darab járművet adtak el. Tavaly egész évben a Skoda 14,5 százalékos növekedésről számolt be, 2007-ben 630.032 darab gépkocsit értékesítettek.

A legjelentősebben Oroszországban bővült az értékesítés 2008. első félévében, megközelítette a 84 százalékot, de több mint 50 százalékos volt Ukrajnában is. Kelet-Európában 40 százalékkal nőttek az eladások.
Magyarországon a Skoda az idei év első félévében a piac 1,4 százalékos visszaesése mellett 6.038 járművet adott el, egy évvel korábban még 7 200-at. Az idei terv 14-15 ezer darab.

Nyugat-Európában a márka 2,1 százalékkal tudott bővülni az idei első félévben, piaci részesedése itt 2,27 százalék. A térségben Németországban a legerősebb a pozíciója, az idén az első félévben a térségben eladott több mint 177 ezer gépkocsi egyharmada a német piacon kelt el. Franciaországban azonban jelenleg alig éri el az 1 százalékot a részesedése, amelyet a közeljövőben szeretne megkétszerezni. Az idén itt 22 000 eladott gépkocsi a terv.

Az ismertség növelése érdekében a Skoda nemzetközi szponzorálási stratégiája szerint nagy tömegeket megmozgató rendezvényeket támogat. Így legnagyobb beruházása a Jégkorong világbajnokság, a Kerékpár világbajnokság, valamint a Tour de France kerékpárverseny. Az idén a szervező ASO, illetve 8 csapat technikai támogatására mintegy 300 gépkocsit bocsátott rendelkezésre.

Magyarországon a nemzetközi trendnek megfelelően szintén a jégkorong sport, továbbá a Magyar Golf Szövetség élvezi a Skoda támogatását, de szerződésük van egyebek között az Operaházzal is. A támogatásra fordított összeget a márka kizárólagos hazai importőrénél, a Porsche Hungariánál nem közölték, amint a cég a csoportszintű összeget sem hozza nyilvánosságra.

Jótékony célra ugyanakkor mintegy 20 millió forintot juttatott a Skoda Magyarországon az elmúlt 8 évben alatt a Gyermekkardiológiai Intézettel kialakított kapcsolat keretében, legutóbb pedig egy gépkocsit.
A Skoda csoport forgalma az idén az első félévben 111,7 milliárd cseh korona volt, 9,6 milliárd korona működési eredmény mellett, az előbbi 1,6 százalékkal, az utóbbi 3,9 százalékkal mérséklődött, elsősorban a cseh korona erősödése miatt.

A Skoda Auto tavaly a cég 5,5 milliárd cseh koronát fordított fejlesztésre, az árbevétel 2,6 százalékát. Várhatóan az idén felépül az új technológiai centrum Mlada Boleslav-ban, és több új termék is előkészületben van, így 2008-ban ennél nagyobb lesz a fejlesztésre fordított összeg.


KAPCSOLÓDÓ CIKK