Kiszáll a Bertelsmann a zeneiparból

Vágólapra másolva!
Az internetes, mobiltelefonos kalóz és nem kalóz zeneletöltés versenyét megunván, Európa legnagyobb és a világ negyedik számú médiavállalkozása, a német Bertelsmann kedden bejelentette, hogy eladja a SonyBMG nála lévő 50 százalékát a zenekiadó másik társtulajdonosának, a japán Sony Corp. elektronikai vállalatnak.
Vágólapra másolva!

Az árat nem közölték, de bennfentesek szerint az ügylet értéke 900-millió-1,5 milliárd dollár között lehet, hírügynökségek különböző értesülései szerint.

A zenekiadó vegyesvállalatot 2004-ben alapította a Bertelsmann és a Sony, sikert remélve a Bertelsmann kiadói és a Sony műszaki tapasztalatának összeházasításától. A Sony - saját közleménye szerint - továbbra is a zenekiadó szerzői-szellemi vagyona és a Sony termékeinek "még robusztusabb integrációjában" látja a jövőbeli reményeket, miközben a Bertelsmann csak azt írta, hogy "ez a döntés egybevág új növekedési stratégiánkkal, és lehetővé teszi, hogy a meghatározott növekedési területeinkre összpontosítsunk", amelyek között a hagyományos lemezkiadás a jelek szerint nem szerepel.

Korábban, 2006. szeptemberben a Bertelsmann már eladta zenekiadásának nagyját, a világpiacon akkor 12,5 százalékos részesedéssel harmadik számú BMG Music Publishing Groupot a francia Vivendi médiacsoportnak, 1,63 milliárd euróért.

Mindazonáltal még ezután is marad egy "kis" BMG a Bertelsmannál: megtartja a jogot kétszáz, többségében európai előadó felvételeihez, továbbá a Bertelsmann nyomdaipari és lemeznyomó leányvállalata, az Arvato még hat évig gyárt lemezeket a Sony Music számára.

A világ legnagyobb zenepiacán, az Egyesült Államokban tavaly 15 százalékkal 500,5 millióra csökkent a zenei CD-lemezek eladása, közölte a Nielsen SoundScan iparági piackutató cég ez év elején. Tavalyelőtt, 2006-ban 4,9 százalékkal esett vissza a forgalom mennyisége.