Folytatódik a verseny az indiai gumigyárért

Vágólapra másolva!
A múlt csütörtöki bejelentés óta folyamatosan érkeznek Apollo Tyres eredetileg Gyöngyösre tervezett a beruházása iránt érdeklődő önkormányzatok. Az indiai vállalat szerint a magyar települések mellett szlovákiai önkormányzatok is érdeklődnek a lehetőség iránt. Erről azonban a szlovákiai hírügynökség és az ottani lapok nem tudtak.
Vágólapra másolva!

Az Apollo Tyres a múlt héten csütörtökön közölte, hogy visszavonja a gyöngyösi beruházása tervét, és új helyszínt keres a gumigyárnak Magyarországon, vagy más európai országban.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium szerint eddig 27 település polgármestere nyilvánította ki egyértelmű szándékát az Apollo Tyres magyarországi beruházásának befogadásával kapcsolatban, és ezt hétfőn közös nyilatkozatban is megerősítették.

A nyilatkozat szerint a települések mindent meg kívánnak tenni annak érdekében, hogy a hogy a külföldi működő-tőke befektetők számára, és így az Apollo számára is, bebizonyítsuk, érdemes településeink közül választani, érdemes Magyarországon tartani ezt a beruházást is.

A nyilatkozatot Ajka, Bábolna, Érd, Hatvan, Heves, Isaszeg, Jászberény, Kalocsa, Kapuvár, Kazincbarcika, Kiskunfélegyháza, Komló, Maklár, Marcali, Mezőkövesd, Mezőtúr, Miskolc, Mosonmagyaróvár, Nagyatád, Nagykanizsa, Polgár, Szeged, Szentes, Szikszó, Szolnok, Zagyvarékas, Záhony települések képviselői írták alá. Kaposvár hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az is otthont adna az indai gumiabroncsgyárnak.

"Újra kell játszani egy megnyert meccset"

Bajnai Gordon hétfőn közleményben úgy fogalmazott, hogy a kormány is mindent elkövet azért, hogy az Apollo Tyres első ütemben 200 millió, második ütemben további 100 millió eurós értékben létrejövő zöldmezős beruházását - amelynek eredményeképp először 900, majd további 600 új munkahely jön létre - Magyarországon tartsa. A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium még hétfőn eljuttatja a polgármesterek közös nyilatkozatát az Apollo Tyres igazgatóságának.

Az indiai cég egyebek mellett azzal indokolta a gyöngyösi beruházás lemondását, hogy a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek. A cég magyarországi képviselőjére való hivatkozással megjelent az az indok is, hogy nem mennek oda, ahol nem szívesen látják őket.

A kormány 7 milliárd forinttal támogatná az 1500 munkahely létrehozását.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök januári indiai látogatásán azt közölte: a kormány különféle képzési és egyéb támogatásokkal "mintegy hétmilliárd forinttal" járul hozzá az Apollo Tyres beruházásának megvalósításához.

A gyöngyösi terv bejelentésekor azt közölték, hogy két lépcsős, összesen 300 millió euró értékű beruházás összesen 1500 munkahelyet teremtene. Az alapkőletétel az eredeti tervek szerint április 13-án lett volna, onnan számítva 18-20 hónapon belül indulhatott volna meg a termelés; évente 7 millió gumiabroncs gyártását tervezték. Az európai piacra személyautókra és terepjárókra gyártottak volna gumiabroncsokat, és főleg magyarokat alkalmaztak volna.

Az ITDH-hoz irányítja az érdeklődőket a gumigyár

Az érdeklődési hullámra reagálva Niradzs Kanvar alelnök, társügyvezető az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejtette: "Igazolva látjuk azt a döntésünket, hogy nem kívánunk megosztani közösséget befektetésünk szándékával. Ez így jó mind a vállalat, mind azon közösség jövője szempontjából, amellyel majd együtt dolgozunk" - mondta, arra kérve a jelentkező magyar helyszíneket, hogy forduljanak közvetlenül az ITD Hungary Zrt.-hez, amely jól ismeri az indiai vállalat igényeit, és leginkább el tudja dönteni melyek a megfelelő területek.

Az Apollo Tyrest 1975-ben alapították Indiában. Mára az első számú indiai nemzetközi gumiabroncsgyártó társasággá vált, globális összehasonlításban pedig a 16. helyet foglalja el. Négy gyártóegységet üzemeltet Indiában, kettőt Dél-Afrikában és kettőt Zimbabwéban. A társaság több mint tízezer embernek ad munkát, és éves árbevétele 2008-ban meghaladta az egymilliárd dollárt. Árbevételének 12 százaléka a több mint 60 országba irányuló exportból származik. Európában évi 1,5 millió darab gumiabroncsot értékesítenek