Csődeljárás indult a KrasAir ellen

Vágólapra másolva!
Az AiRUnion legnagyobb társasága, a KrasAir ellen csődeljárást kért pénteken az Ilyushin Finance lízingtársaság, amelynek a KrasAir mintegy 20 millió dollárral tartozik, ebből csupán lízingdíjakkal négymillió dollárral - jelentette a Vedomosztyi című orosz üzleti lap hétfőn.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi néhány hétben az egész AiRUnion szövetség és egyes társaságai is igen súlyos anyagi helyzetbe kerültek, olyannyira, hogy gépeiket az adósságok miatt a kerozint szállító nem tankolták fel, így azok üzemanyaghiány miatt nem tudtak elindulni, s múlt héten utasok ezrei rekedtek különféle oroszországi repülőtereken.

Az AiRUnion számára az illetékes főhatóság letiltotta a téli menetrend időszakára való jegyeladásokat, ami megfigyelők szerint tovább rontja anyagi helyzetét. A szövetség társaságaiban tartott állami részvénypakettek várományosa, a Rostechnologii végül megállapodott néhány szállítóval, ezek azonban csupán e hét szerdájáig elegendő kerozint hajlandók szállítani.

Alekszandr Rubcov, az Ilyushin Finance vezérigazgatója a lapnak nyilatkozva azonban kijelentette, hogy a csődeljárásra vonatkozó kérelemnek nincs köze a szövetség jelenlegi válságos anyagi helyzetéhez. A KrasAir 2004-ben lízingelt két Il-96 típusú repülőgépet az Ilyushin Finance-tól 15 évre, de a lízingdíjakat már 2005 óta nem fizeti, ezért az Ilyushin Finance már évek óta pereskedik a pénzéért.

A Rostechnologii korábban egy bankárt és egy légitársasági menedzsert nevezett ki az AiRUnionhoz, s pénteken elismerte, hogy a szövetség nem képest törleszteni adósságait és fenntartani üzleti tevékenységét. az állami korporációhoz közelálló forrás szerint ez annyit tesz, hogy a Rostechnologii nem kezeskedik a továbbiakban például az üzemanyag fedezetéért.

A KrasAir gépei keddtől több repülőtéren csak előzetes fizetés fejében juthatnak kerozinhoz, de Omszkban ezt az intzékedést az AiRUnion összes társaságára nézve életbe léptetik szerdán. A repülésügyi főhatóság pedig jelente: ha a járatok múlt heti több napos késései megismétlődnek, a nyári menetrend idejére is letiltja a jegyeladásokat.

A múlt héten a sajtó repülésügyi szakembereket idézve azt írta: nem zárható ki, hogy a helyzetet az AiRUnion fő magánrészvényesei, az Abramovics fivérek szándékosan idézték elő, mivel ellenzik az állami részvények átadását a Rostechnologii állami korporációnak. A szakemberek szerint erre utal, hogy többi társaságuk, így a Sky Express, valamint a Malév - amelynek Borisz Abramovics az AirBridge Zrt. 49 százalékának tulajdonosaként közvetve résztulajdonosa - normálisan működik.

Az idei első félévben az AiRUnion öt társaságára esett az orosz légitársaságok teljes utasforgalmának 7,11 százaléka, s ebből a fele (3,53 százalék) a szövetség legnagyobb társasága, a KrasAir gépein utazott.